הושג הסדר בפרי גליל: חצי חינם תקלוט גם 100 עובדים "עונתיים" להסכם הקיבוצי

ההסתדרות, נציגי הבנקים ובעלי רשת חצי חינם הגיעו להסדר שיבטיח את המשך העסקת 200 העובדים הקבועים של פרי גליל תחת ההסכם הקיבוצי שבמסגרתו הועסקו עד היום ; עיני: "אפשר בהחלט לברך על המוגמר"

ההסתדרות, נציגי הבנקים ובעלי רשת חצי חינם הגיעו להסדר שיבטיח את המשך העסקת 200 העובדים הקבועים של "פרי הגליל" תחת ההסכם הקיבוצי שבמסגרתו הועסקו עד היום.

בנוסף, הוסכם כי 100 מתוך 400 העובדים שמוגדרים כ"עונתיים" ייקלטו אל תוך ההסכם הקיבוצי, ובכך יגדילו את שיעור העובדים המאורגנים במפעל הצפוני. בכל מקרה, אף אחד מעובדי המפעל לא יפוטר לפחות בטווח הקרוב.

ההסדר הוסכם בתום פגישה בין יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, לבין בעלי חצי חינם, זכי שלום ומשפחת קופרלי. תחולת ההסכם הקיבוצי תהיה עד סוף שנת 2010, עם אופציה להארכה.

במסגרת ההסכם הובטח כי הבנקים לאומי ודיסקונט יקצו 14 מיליון שקל להבטחת חוב העבר של החברה לעובדים, ובנוסף עוד 2.5 מיליון שקל לפדיון מחלה, כאשר כספים אלה יופקדו בנאמנות.

"אפשר בהחלט לברך על המוגמר", אמר הערב (ד') יו"ר ההסתדרות, עופר עיני. "אנו מברכים את נציגי בנק לאומי ודיסקונט ואת הבעלים של רשת חצי חינם, שהלכו כברת-דרך והגיעו להסכם ששומר על זכויות העובדים וקולט עובדים נוספים בקביעות", הוסיף.

יצויין כי גם בהצעות של קבוצות אחרות שהתמודדו על רכישת המפעל הובטח להעסיק את העובדים במסגרת ההסכם הקיבוצי הקיים, אולם זוהי ההצעה הראשונה שמבטיחה להכניס גם עובדים שהועסקו בחוזים אישיים אל מסגרת ההסכם הקיבוצי.

בהסתדרות בהחלט יכולים לסכם מאבק מוצלח, שהפך כמעט לסמל של המשבר הכלכלי - זאת על אף שהמפעל לא עמד באמת בסכנת סגירה מובהקת.