מחכים לשר האוצר החדש: הסגירה הפיננסית של פרויקט הרכבת הקלה בת"א נדחתה בפעם השלישית לאמצע אפריל 2009

כפי שפורסם ב"גלובס", מדובר בדחייה של חודשיים בלבד; המו"מ בין MTS, הבנקים והמדינה צפוי להתחדש בשבוע הבא

עכשיו זה רשמי: הסגירה הפיננסית של פרויקט הרכבת הקלה בת"א נדחתה בפעם השלישית עד לאמצע חודש אפריל 2009. אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב, המחזיקה בכ-20% מזכיינית הפרויקט קבוצת MTS, דיווחה היום כי הרשות הממונה על הפרויקט שבראשה עומד המשנה לחשב הכללי, עמי לנדאו, הודיעה לחברה כי תהיה מוכנה לדון בנושאים הקשורים לסגירה הפיננסית עד לאמצע חודש אפריל 2009.

כמו כן, התבקשה MTS להאריך עד לתחילת השבוע הבא את תוקף הערבות שניתנה למדינה בסך של כ-120 מיליון שקל. חלקה של אפריקה ישראל בערבות עומד על 24 מיליון שקל.

ל"גלובס" נודע עוד, כי המו"מ בין המדינה, MTS והבנקים הזרים בנוגע לסגירה הפיננסית צפוי להתחדש כבר במהלך השבוע הבא. יחד עם זאת, גורמים המקורבים לפרויקט העריכו, כי יהיה קשה להגיע להסכמות בנושאים הנמצאים במחלוקת בלוח זמנים כה קצר.

ההחלטה על עתיד הפרויקט הרכבת הקלה בת"א תלויה גם בשאלה מי יהיה שר האוצר הבא כאשר הדעות בקרב משרדי הממשלה חלוקות לגבי הדרך להמשיך ולטפל בפרויקט.

מועד הסגירה הפיננסית לרכבת הקלה שנקבע ל-28 בינואר 2009 חלף מבלי שהושג הסכם. יחד עם זאת, MTS הציגה בעבר לחשב הכללי באוצר שוקי אורן התחייבות עקרונית מצד 9 בנקים זרים להעמדת מימון בסך של כ-930 מיליון אירו.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", המדינה ביקשה מ-MTS הבהרות נוספות על ההתחייבויות שניתנו על ידי הבנקים הזרים ובמקביל הוחלט לתת ארכה של חודשיים בניסיון להגיע להבנות המסחריות.