רמזור אדום לרכב הירוק: בוטל המכרז לרכישת רכבים היברידיים של מנהל הרכב של המשטרה והשב"ס

מינהל הרכב לא פירסם נימוקים לביטול המיכרז אולם בענף מעריכים, כי המיכרז בוטל בעקבות הוראה של האוצר להקפיא את התקציבים הדרושים ; בענף מעריכים כי תיעצר גם ההצטיידות ברכבים רגילים

ימים ספורים לפני מועד הסגירה המתוכנן של מיכרז מינהל הרכב להצטיידות בכלי רכב היברידיים, הודיעו אתמול מינהל הרכב במפתיע על ביטול המיכרז. כפי שפורסם בגלובס המיכרז היה להצטיידות בכ-20 כלי רכב לתקופה של שנתיים עם אופציה להארכה לשנתיים נוספות עבור המשטרה, שירות בתי הסוהר, ויחידות ביטחוניות נוספות.

הכמות הראשונית הייתה אמורה להתרחב משמעותית בעתיד. רכישת כלי הרכב ההיברידיים באה בעקבות ניסוי ממושך שערכה המשטרה בשנה שעברה בכלי רכב היברידיים שנשכרו מחברות השכרה. הניסוי הסתיים בהצלחה וההצטיידות אמורה הייתה לסמן מעבר של המשטרה לכלי רכב חסכוניים וידידותיים יותר לסביבה.

טויוטה פריוס

מינהל הרכב לא פירסם נימוקים לביטול המיכרז אולם בענף מעריכים, כי המיכרז בוטל בעקבות הוראה של האוצר להקפיא את התקציבים הדרושים.

בענף מעריכים עוד, כי גם הצטיידות בכלי רכב מקובלים דוגמת משפחות 1.6 ליטר שהיו אמורות להירכש על ידי מינהל הרכב תוקפא בשל היעדר תקציבים בעתיד הנראה לעין.

הונדה אינסייט