בג"ץ דחה את עתירת התאחדות התעשיינים נגד הפחתת העובדים הזרים בתעשייה

ההתאחדות טענה כי לפי הסכם בינה לבין הממשלה, על הממשלה לסייע ולממן פעולות להכשרה של ישראלים לעבודה בענפי התעשייה במקביל להפחתה הדרגתית במספר העובדים הזרים

בג"ץ דחה היום (ה') את עתירת התאחדות התעשיינים שביקשה למנוע הפחתה במספר העובדים הזרים המועסקים בתעשייה לפני שיוכשרו עובדים ישראלים. ההתאחדות טענה כי לפי הסכם בינה לבין הממשלה, על הממשלה לסייע ולממן פעולות להכשרה של ישראלים לעבודה בענפי התעשייה במקביל להפחתה הדרגתית במספר העובדים הזרים.

לפי התוכנית, שקיבלה את הסכמת ההתאחדות, בשנת 2007 היו אמורים להיות מועסקים 1,400 עובדים זרים; בשנת 2008 - 1,100; בשנת 2009 - 700; ובשנת 2010 לא יועסקו כלל עובדים זרים בתעשייה.

השופט אדמונד לוי, בהסכמת השופטים עדנה ארבל וחנן מלצר, קבע כי להכשרת עובדים ישראלים אין חשיבות מכרעת ביחס להחלטת ההפחתה במספר העובדים מחו"ל. עוד קבע השופט, כי לא ניתנה למעסיקים הבטחה שלטונית, לפיה לא יופחת מספר העובדים הזרים לפני שיוכשרו עובדים ישראלים. לוי גם דחה את הטענה כי ענף התעשייה מופלה לרעה ביחס לענפים האחרים בהם מועסקים עובדים מחו"ל, ובכלל זה ענף המסעדנות.

על התאחדות התעשיינים הוטלו 30 אלף שקל הוצאות משפט שישולמו למדינה. את ההתאחדות ייצג עו"ד אהרון פולק; ואת הממשלה - עו"ד מיכל צוק-שפיר. (בג"ץ 9632/08).