בנק לאומי מפרק את השותפות עם מירקין וסטפנס

בלאומי מכחישים כי פרשת מיידוף קשורה לסיום השותפות ; לאומי: "אם בעתיד שוק קרנות הגידור יחזור לפעולה תקינה, נחזור לשקול איתם שיתוף-פעולה"

בנק לאומי מפרק את השותפות עם עזרא מירקין וג'ון (לוני) סטפנס שהשיק ביולי האחרון. לאומי החזיק 75% מהחברה המשותפת וכעת יעלה לבעלות מלאה. כך נודע ל"גלובס". המיזם המשותף של חברת ההשקעות Leumi Alternative Investment, היה אמור לנהל בעבור לקוחות הבנקאות הפרטית של לאומי השקעות בנכסים אלטרנטיביים.

המיזם תוכנן בשיתוף עם Spring Mountain Capital המתמחה בתחום השקעות האלטרנטיביות וקרנות גידור. החברה נמצאת בניהולם של ג'ון לוני סטפנס, בעבר סגן יו"ר מריל לינץ', ועזרא מירקין, שותף מנהל בקרן גבריאל המחזיקה ב-4.64% בלאומי. הקמת החברה התעכבה עד עכשיו כתוצאה מאי קבלת האישורים הנדרשים.

קרנות השקעה שניהלו סטפנס ומירקין היו מעורבות בפרשת המעילה של ברני מיידוף וספגו הפסדים כבדים מאוד. גבריאל של מירקין איבדה חלק ניכר מנכסיה ועשויה להתפרק. ההערכות הן כי לכן תיאלץ למכור את חלקה בלאומי. בלאומי מכחישים קשר בין סיום השותפות לבין פרשת מיידוף וטוענים כי המיזם לא יצא לפועל עקב המשבר בתעשיית קרנות הגידור, שהפך את שיתוף הפעולה עם SMC ללא רלוונטי.

ממתינים לאישורים

"השותפות עם ספרינג מאונטיין פורקה ונפרדנו כידידים", נמסר בתגובה מבנק לאומי, "אם בעתיד שוק קרנות הגידור יחזור לפעולה תקינה, נחזור לשקול איתם שיתוף-פעולה". מטעם לאומי מובילים את המהלך צבי איצקוביץ', ראש החטיבה לבנקאות פרטית ובינלאומית.

בלאומי מתכוננים להמשיך את פעילות LSAI וממתינים כעת לאישורים רגולטוריים נדרשים. החברה, בניהולו של מאיר חסון מבנק לאומי, מוקמת באי ג'רסי, הקרנות שתנהל יוקמו באיי קיימן והמשרדים ימוקמו בניו יורק. מבחינת לאומי אמורה LSAI להוות פלטפורמה לניהול, שיווק והפצת נכסים אלטרנטיביים ללקוחות קבוצת לאומי בחו"ל, כאשר את ניהול ההשקעות היתה אמורה לבצע SMC ובלאומי ציפו להגיע לניהול נכסים בהיקף של 1.5 מיליארד דולר.

SMC הינו גוף המנהל השקעות בתחום הנכסים האלטרנטיביים בהיקף נכסים של כ-3.7 מיליארד דולר. החברה נוסדה בשנת 2001 על-ידי סטפנס והיא מתמחה בקרנות גידור, קרנות המאגדות קרנות גידור, קרנות נדל"ן, קרנות הון סיכון ומוצרים נוספים. SMC ספגה מכה קשה מהמשבר בשווקים ובעיקר, כאמור, מפרשת מיידוף.