AIG שכנעה את הממשל לחלץ אותה: ללא סיוע תהיה "קריסה קטסטרופלית" שתפגע בשווקים

במצגת מה-26 לפברואר שהקיפה 21 עמודים, והופצה ע"י החברה בין בכירי ה'פד' ורשויות הפיקוח השונות בממשל, נאמר כי AIG זקוקה לסיוע מיידי מה'פד' והאוצר האמריקני, כדי למנוע "קריסה קטסטרופלית" שתפגע בשווקים

קבוצת הביטוח AIG הזהירה מפני "זעזועים ברחבי העולם" אם הממשל יניח לה לקרוס, כאשר היא פנתה לרשויות בארה"ב וביקשה את החילוץ השלישי שלה. כך דיווחה היום (ב') סוכנות הידיעות בלומברג, בהתבסס על מצגת של החברה שנשאה את התאריך 26 בפברואר.

במצגת, שהקיפה 21 עמודים, והופצה על-ידי החברה בין בכירי ה'פד' ורשויות הפיקוח השונות בממשל, נאמר ש-AIG זקוקה לסיוע מיידי מן הבנק המרכזי והאוצר האמריקנים, כדי למנוע "קריסה קטסטרופלית" שתפגע בשווקים אפילו יותר מקריסתה של ליהמן ברדרס בספטמבר 2008.

"למה שיקרה ל-AIG יש פוטנציאל להצית מפל של קריסות נוספות, שלא ניתן יהיה לעצור אלא באמצעים מיוחדים מאוד", נאמר במצגת, לפי בלומברג. החברה הזהירה שהתמוטטות שלה עלולה לשתק את קרנות שוק הכספים קצרי המועד, לאלץ בנקים אירופיים לבצע גיוסי הון, לגרום לחברות ביטוחי חיים מתחרות לקרוס ולמחוק את הון משלמי המסים שכבר הושקע בה.

לפי המצגת, ללא סיוע נוסף של הממשל, הפסדי ההשקעות יצטברו עד לנקודה שבה לא תוכל החברה לעמוד בהתחייבויותיה, וכל המזומנים שסיפק הממשל, ששולט ב-79.9% מהחברה, יירדו לטמיון.

הפד חילץ את AIG בספטמבר עם קו אשראי של 85 מיליארד דולר, אחרי שהפסדים מהשקעות "רעילות" ודרישות של בנקים לכיסוי הפסדיהם במסגרת חוזי הביטוח מפני חדלות פירעון ששיווקה החברה, דחפו אותה אל סף פשיטת רגל.

בדצמבר הורחבה חבילת החילוץ ל-150 מיליארד דולר. בשבוע שעבר הורחב שוב הסיוע, עם תוספת של 30 מיליארד דולר להון המניות של AIG.