בארונ'ס: גוגל, eBay ומיקרוסופט - בין 10 המניות המומלצות ל-5 שנים ויותר

בין 10 החברות שבחר בארונ'ס לשנים הבאות גם EMC וקוקה-קולה ; ג'רמי סגל, פרופסור לכלכלה באוניברסיטת וורטון: "זה לא אומר שלא יהיו הפסדים בזמן הקרוב, אבל ההיסטוריה מראה שכשהמדדים בשפל כזה הם יעלו בטווח הארוך"

כשהשווקים בכל העולם גועשים והמסחר בהם דומה לנסיעה ברכבת הרים, ניסיון לחזות את מה שעתיד לבוא בעוד כשבוע - נראה כמעט בלתי אפשרי, שלא לדבר על ניסיון לחזות את שיתרחש בעוד 10 שנים. אך למרות זאת, ישנן מניות שההשקעה בהן היום יכולה להתרחש ברמות מחירים נמוכות יחסית, והן עשויות להביא לתשואה גבוהה עד הזמן שחלקכם יפרשו מעבודה.

הדאו ג'ונס למשל איבד יותר מ-50% מהשיא שנרשם באוקטובר 2007, כך שקשה לדמיין תקופה טובה מזו כדי להשקיע במניות. "זה לא אומר שלא יהיו הפסדים בזמן הקרוב, אבל ההיסטוריה מראה שכשהמדדים בשפל כזה הם יעלו בטווח הארוך", אומר ג'רמי סגל, פרופסור לכלכלה באוניברסיטת וורטון.

קשה להסתכל קדימה, מעבר ל-12-18 חודשים, לאור חוסר הוודאות, אבל בכל זאת בארונ'ס בוחר 10 מניות שיוכלו להציג ביצועים טובים מהאחרות במהלך 5-10 השנים הקרובות. בין החברות הללו נמצאות חברות האינטרנט וההיי-טק מיקרוסופט , גוגל , eBay ו-EMC וגם חברות כלכלה ישנה כמו קוקה-קולה , ACE Limited , Wynn Resorts ו- WellPoint .

העובדה שמניית מיקרוסופט, שמחירה הוא כעת 15.3 דולר (שווי שוק של 135 מיליארד דולר), גרמה לאחרונה לאכזבה בקרב משקיעים. השפעות המיתון על שוק ה-IT מטשטשות את עובדת היותה מניה משתלמת בטווח הארוך, מכונת מזומנים עצומה. אנליסטים ומנהלי השקעות מציינים כי מכפיל הרווח של המניה הוא נמוך למדי, ויש לה גם מזומנים בכמות גדולה.

מניית גוגל, הנסחרת במחיר של 305 דולר (שווי שוק של מעט פחות מ-100 מיליארד דולר), איבדה יותר ממחצית מערכה מאז סוף שנת 2007. זאת, בשל חששות המשקיעים מתלותה של החברה בהכנסות ממודעות פרסום מקוונות, תחום הצפוי להיפגע מהמשבר. אלא שבמציאות, חברות עודן משקיעות בפרסום, ואף מגדילות את נתח התקציב של הפרסום המקוון על חשבון חזיתות פרסום אחרות. מכיוון שהתחום צפוי לגדול, גוגל הופכת להשקעה משתלמת בטווח הארוך לדעת אנליסטים.

גם מניית של eBay, ענקית המכירות הפומביות ברשת, הושמצה שלא לצורך לפי אנליסטים ומנהלי קרנות. בנוסף לחששות של המשקיעים מפני השפעות המיתון על היקף המסחר המקוון, המאבקים המשפטיים שמנהלת החברה נגד חברות שונות שמוצריהן נסחרות באתר גרמו לירידה בערך מנייתה.

בשוק ציינו שיש קווי דמיון רבים בין eBay למיקרוסופט, גם בכך ששתיהן חברות בעלות הון נזיל רב שלא נדרשות להשקעה רבה כדי לשמור על קצב גידול משביע רצון. שווי השוק של החברה הוא 14 מיליארד דולר.