גיא ויסמן: יעקב אילון ניצל את אשפוזו של אריאל שרון כדי למכור מניות טבע ב"שורט"

אילון, שהעיד מטעם התביעה במשפט ויסמן: "זה שקר מוחלט. המידע היה נחלת הציבור" ; לפי כתב האישום, ויסמן נתן על דעת עצמו הוראות קנייה ומכירה של אופציות מעו"ף מהחשבון של אילון וגרם לו להפסיד כ-800 אלף שקל

מגיש החדשות יעקב אילון ידע על אשפוזו של אריאל שרון, ובטרם יצא המידע לציבור - מכר בחסר (שורט) מניות של טבע בבורסת ניו-יורק וגרף כמיליון שקל. כך טען אמש (א') עו"ד ילון הכט, פרקליטו של גיא ויסמן, לשעבר המשנה למנכ"ל הראל בית השקעות, המואשם במעילה של 123 מיליון שקל.

אילון פתח ב-2004 חשבון בהראל באמצעות ויסמן, והשקיע בו כ-1.4 מיליון שקל. לפי כתב האישום, ויסמן נתן על דעת עצמו הוראות קנייה ומכירה של אופציות מעו"ף מהחשבון של אילון וגרם לו הפסדים של כ-800 אלף שקל. אילון התלונן נגדו במשטרה, ואתמול העיד מטעם התביעה.

הסניגור הכט ביקש להוכיח כי אילון הרוויח מהשקעותיו באמצעות הראל ולא הפסיד, אבל אילון התעקש: "רק הפסדתי". בהמשך טען הכט כי אילון סיכם עם יאיר המבורגר, בעל השליטה בהראל, כי אילון יעביר לוויסמן מידע חדשותי שטרם פורסם ועשוי להשפיע על שוק ההון, כדי שיוכל להפיק מכך רווחים.

לדבריו, אילון ניצל לכאורה לפחות שני אירועים: אשפוזו של ראש הממשלה אריאל שרון וחטיפת החיילים בגבול לבנון ב-2006. אילון הכחיש ואמר להכט: "זה שקר מוחלט. אתה עושה כאן דבר חמור. המידע היה נחלת הציבור. אני לא מכיר את המבורגר ולא יודע על סמך מה אתה אומר את זה. חבל שאתה מפריח שקרים בבית המשפט".

"רק הפסדים"

אילון טען כי לא פגש את המבורגר עד התפוצצות הפרשה, אז גילה חריגה של חצי מיליון שקל בחשבונו ושמע שוויסמן נעצר. כן התעקש כי "לא היו שום רווחי-עתק, רק הפסדים" בחשבון.

הכט הציג דפי חשבון של אילון, המוכיחים לטענתו כי אילון ביצע רכישה בשורט של מניות טבע בבורסת ניו-יורק, תוך ניצול המידע על אשפוזו של שרון. ויסמן עצמו אף טען כי אילון התקשר כדי לוודא את ביצוע הפקודה.

אילון טען בעקביות כי הוא אינו זוכר שהתקשר אי-פעם בעצמו לחדר המסחר או שנתן הוראות מכירה או קנייה בלא תיווכו של ויסמן. "אני בכלל לא יודע מה עושה חדר מסחר. כל הפקודות עברו רק דרך ויסמן". כשנשאל אם יסכים לחשוף את פלט שיחות הטלפון שלו השיב אילון בשלילה, בנימוק שמדובר בחומר פרטי. (ת.פ. 40138/07).