רשות ני"ע ביקשה מהפועלים הסבר לבונוס של מנכ"ל פועלים שוקי הון

נציגי הרשות ביקשו מבנק הפועלים תיעוד של כל הדיונים הרלוונטיים באורגנים בהם התקבלו ההחלטות לגבי שכרו של ניר ברונשטיין, דירקטוריונים, ועדות ביקורת הנהלות וכו'

רשות ניירות ערך פנתה אתמול (א') לבנק הפועלים בבקשה להסברים בנושא הבונוס של מנכ"ל פועלים שוקי הון, ניר ברונשטיין. יו"ר רשות ניירות ערך הוא זוהר גושן. נציגי הרשות ביקשו מבנק הפועלים תיעוד של כל הדיונים הרלוונטיים באורגנים בהם התקבלו ההחלטות לגבי שכרו של ברונשטיין, דירקטוריונים, ועדות ביקורת הנהלות וכו'.

הרשות ביקשה לקבל לידיה פרוטוקולים של דיונים ומסמכים רלוונטיים תוך שבוע. מבנק הפועלים נמסר כי הבנק לא יתייחס לנושא ולנתונים לפני פרסומם בדו"חות הכספיים.

עלות שכרו של ברונשטיין אמורה לעמוד השנה על 10.5 מיליון שקל, סכום הכולל שכר ובונוס גדול במיוחד הנגזר מהסכם ההעסקה הייחודי שלו משנת 2003 ומבוסס על ביצועי פועלים שוקי הון בשנים 2003-2008. בשנים אלו הרוויחה פועלים שוקי הון מעל 200 מיליון שקל. בגין 2008 עצמה לא יקבל ברונשטיין בונוס כלל. יו"ר פועלים שוקי הון הוא דני דנקנר וברונשטיין מקורב לו מאוד.

ברונשטיין נחקר לאחרונה ואף היה כמה ימים במעצר בית לאחר שנחשד בהעברת מידע פנים לפעיל שוק ההון עופר אייזנברג בנושא מחיקות שביצע בנק הפועלים בינואר אשתקד במוצרים פיננסיים מסוג SIV. ברונשטיין זוכה לגיבוי מהבנק. בא-כוחו הוא עו"ד פנחס רובין מקורבה של בעלת השליטה בבנק שרי אריסון.

ניר ברונשטיין, בן 39, מכהן מזה 6 שנים כמנכ"ל פועלים שוקי הון, אחד מבנקי ההשקעות המובילים בישראל הנמצא בבעלות בנק הפועלים. טרם הצטרפותו לפועלים שוקי הון, היה ברונשטיין שותף בבית ההשקעות תמיר פישמן במשך 6 שנים.