מעלות הורידה את דירוג האג"ח של דפי זהב ב-4 דרגות

הדירוג הורד לרמה של BB מינוס ; לחברה אג"ח בהיקף של 350 מ' ש' והיא הודיעה לאחרונה למחזיקיו כי היא אינה עומדת בקובננטס ; דפי זהב: "הורדת הדירוג הייתה צפויה, פועלים למציאת פתרון מהיר"

חברת דפי זהב ספגה היום הורדת דירוג חדה מצד חברת הדירוג S&P מעלות, כשדירוג האג"ח שלה הורד בארבע דרגות לרמה של BB מינוס. לפני כשנה כבר ירד דירוג האג"ח של דפי זהב, אולם אז דובר בירידה מתונה של דרגה אחת לרמה של A מינוס.

כבר לפני כחודש הודיעה מעלות כי היא מכניסה את דירוג האג"ח של דפי זהב לרשימת מעקב. אז הסבירו שם את ההחלטה בכך שלהערכתם צפויה הרעה משמעותית בביצועים התפעוליים של הקבוצה, וביחסי הכיסוי של החברה במהלך התקופה הקרובה, מה שיביא לעלייה בסיכון הפיננסי שלה.

מדפי זהב נמסר בתגובה להורדת הדירוג כי "החברה הודיעה לפני כמה שבועות על אפשרות להפרה של יחסים פיננסיים מול בעלי האג"ח, ועל כך שבעליה הודיעו על העמדתה למכירה. לפיכך, הורדת הדירוג הייתה צפויה. יחד עם זאת, החברה פועלת למציאת פתרון מהיר. יצוין שהחברה ייצרה ב-2008 EBITDA של כ-80 מיליון שקל, כחלק משיפור משמעותי בתמהיל הכנסותיה (על ידי גידול בהכנסות האינטרנט שלה) וכי החברה עומדת בכל התחייבויותיה התזרימיות לספקיה, עובדיה, הבנק ובעלי האג"ח".

דפי זהב, בניהולו של ניר למפרט, החלה את דרכה בייצור ושיווק של מדריכי עסקים מודפסים, תחום שנחלש משמעותית מאז הפך האינטרנט לכלי המוביל בחיפוש מידע.

למפרט, שהגיע לחברה בשנת 2005, נקט מדיניות אגרסיבית של רכישות, ודפי זהב רכשה שורה של אתרי אינטרנט, בהם אתר השוואות המחירים זאפ ומדריך המסעדות rest. את המחצית הראשונה של 2008 סיימה דפי זהב עם הכנסות של 157.8 מיליון שקל, גידול של 8.9% לעומת התקופה המקבילה ב-2007. ה-EBITDA (רווח תפעולי ללא הוצאות ריבית, מס ופחת) של החברה במחצית עמד על 38.8 מיליון שקל, צמיחה של 12% לעומת התקופה המקבילה. סך החוב שלה עמד באותה עת על 625 מיליון שקל. היקף האג"ח של החברה מסתכם בכ-350 מיליון שקל.

לאחרונה הודיעה החברה למחזיקי האג"ח כי קיים חשש שלא תעמוד באמות המידה הפיננסיות שנקבעו בהנפקת האג"ח, הנוגעות לשמירה על יחס הון עצמי למאזן של 20%. יחס זה צפוי לרדת עקב מחיקות מוניטין שהחברה, שבשליטת קרן ההשקעות בבקוק אנד בראון, צפויה לבצע בדו"חות הרבעון הרביעי שיתפרסמו בקרוב.

למרות החריגה מהקובננטס, הרי שבתשלום האג"ח הקרוב אמורה החברה לעמוד ללא בעיות. באפריל הקרוב היא אמורה לשלם למחזיקי האג"ח 10 מיליון שקל, כאשר בקופתה נמצאים כעת מזומנים בסך 35 מיליון שקל.

התשלום המשמעותי שעוד מחכה לחברה יגיע בשנת 2010, אז תצטרך דפי זהב לפרוע חלק ניכר מהקרן. במצבה הנוכחי היא עלולה להיתקל בקושי תזרימי לעמוד בכך.