עוד שקשוקה נזרקת למחבת: מיקי רוזנטל מצלם את "שיטת השקשוקה 2" כתשובה לסרט התגובה של משפחת עופר

עו"ד רונאל פישר ל"גלובס": "אני מציע שהאחים עופר יקימו גם חברת הפקה, עידן עופר יוכל להיות סקורסזה הישראלי" ; משפחת עופר: "הציבור יחליט אם 'שיטת השקשוקה' הוא אכן מוצר עיתונאי הוגן"

לאחר שערוץ 1 הרים את הכפפה שאחרים סירבו להרים והחליט לשדר את הסרט "שיטת השקשוקה" של מיקי רוזנטל על האחים עופר - מגיעה כעת התשובה מכיוון משפחת עופר.

המפיק שי נשר מכין עבור משפחת עופר סרט תגובה ל"שיטת השקשוקה". מדובר בסרט תיעודי בו יוצגו פרטים המפריכים את טענות רוזנטל בסרטו.

מדוברות החברה לישראל נמסר: "בהזדמנויות שונות אומר רוזנטל כי משפחת עופר מנסה למנוע את הקרנת הסרט ברשתות הטלוויזיה. הטענה הזו יותר מתמוהה, נוכח העובדה שכבר לפני מספר חודשים הודיעו נציגי המשפחה לערוץ 1 כי לא יפעלו למניעת הקרנת הסרט, וכל זאת בתנאי שתתאפשר להם זכות התגובה ההולמת לטענות המושמעות בסרט.

"עם השלמת הסרט הוא יועמד לרשות הציבור ולשיפוטו, ויהיה זה הציבור שיחליט אם 'שיטת השקשוקה' הוא אכן מוצר עיתונאי הוגן שנעשה על-פי סטנדרטים אובייקטיביים ותוך הצגת העובדות באופן מלא. הסרט יהיה רק אחת מהדרכים שבאמצעותן תוכיח משפחת עופר את האמת העובדתית הסותרת את עיקר טענותיו של רוזנטל".

כזכור, הסרט "שיטת השקשוקה" גרר פרסום רב לפני שידורו, וזאת בשל מאבק חריף בין משפחת עופר - שניסתה במלא כוחה למנוע את שידור הסרט - לבין רוזנטל, מאבק שהגיע גם לבית המשפט. לאחר שחברת הלוויין yes, שהיתה אמורה לשדר את הסרט, חזרה בה מכוונה זו - ניהל רוזנטל מגעים לשידורו בערוצים אחרים.

בפברואר האחרון פנתה התנועה לאיכות השלטון למנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, בדרישה לשדר את הסרט לאחר שלפני למעלה מ-5 חודשים הצהירה רשות השידור כי להבדיל מגופי שידור אחרים בכוונתה לשדר את הסרט כחלק מתפקידיה הציבוריים.

מרשות השידור נמסר אז בתגובה: "הנהלת רשות השידור הביעה את נכונותה לשדר את הסרט 'שיטת השקשוקה' לאחר שיסוכמו התנאים עם יוצר הסרט מיקי רוזנטל. במהלך דיון בוועד המנהל של רשות השידור מיום 15.9.08, הנהלת הערוץ הראשון הביעה את רצונה לשדר את הסרט במהלך השבועיים שנותרו עד לראש השנה דאז. מר רוזנטל הודיענו כי משיקולים שלו הוא מעדיף כי הסרט ישודר במועד מאוחר יותר, אחרי חודש פברואר 2009, ואנו כיבדנו את בקשתו. מכל מקום, נכון להיום המשא-ומתן בין הרשות לבין יוצר הסרט עדיין נמשך".

ואילו התשובה של מיקי רוזנטל לסרט התגובה של האחים עופר לסרט "שיטת השקשוקה" לא מאחרת לבוא: עו"ד רונאל פישר, פרקליטו של רוזנטל, אמר ל"גלובס" כי סרט חדש - "שיטת השקשוקה 2" - מצולם בימים אלה.

לפי פישר, מדובר בסרט חמור וחריף יותר מהראשון. "האחים עופר קיבלו באחרונה מספר שאלות קשות, וטרם הגיבו אליהם", אמר. לדבריו, הכנת הסרט צפויה להסתיים תוך חצי שנה.

באשר לסרט התגובה שמכינים האחים עופר אמר פישר: "אנחנו לא יודעים על מה הסרט, איש לא פנה אלינו לתגובה. אם הסרט באמת יעסוק במיקי רוזנטל אישית, בעיניי זה לרדת כל-כך נמוך, רק בסרט 'הסנדק' ירדו נמוך בצורה כזאת".

פישר מאמץ את טרילוגיית הפשע הקולנועית גם כשהוא יוצא להתקפה על האחים עופר: "לאחר שיצא הסרט 'שיטת השקשוקה', משפחת עופר הקימה במהירות בית-ספר לעיתונות, וכעת אני רואה שהיא בעסקי הסרטים ומפיקה סרט. אני מציע שהאחים עופר יקימו גם חברת הפקה. עידן עופר יוכל להיות סקורסזה הישראלי, ובמקום לענות לשאלות של רוזנטל נוכל כולנו לעסוק במוטיבים מרכזיים ביצירתו הקולנועית".

"מי שיצר את 'שיטת השקשוקה' הוא לא רוזנטל אלא משפחת עופר עצמה, עם ההיסטריה שלה והייעוץ הלא מוצלח שקיבלה", הוסיף פישר.

בתשובה לשאלה בדבר שידור הסרט, או הסרטים, בערוץ 1 אומר פישר: "ערוץ 1 לא מוכן ממש לשדר את הסרט, למרות שרשמית הוא טוען אחרת. הם שלחו לי מכתב שהם רוצים שנתחייב לשפות אותם על נזקים עתידיים. לא נתקלתי בדבר כזה. נראה לי שמשפחת עופר מתכוננת ללוחמה נגד טילים אטומיים וכימיים, וזה לא בדיוק הנשק הלא קונבנציונאלי שיש לרוזנטל. משפחת עופר תבעה את רוזנטל בבית המשפט, ובאיפוק ניתן לומר שלא ממש הולך לה - הם ביקשו ללכת להליך של גישור".