עד שה-WiMAX יהפוך לאמיתי: WiNetworks מגייסת 8 מ' ד'

הכסף, שגויס מהמשקיעות הקיימות, מיועד לפיתוח קו המוצרים וכן להגדיל את המאמצים השיווקיים של החברה שמפתחת פתרונות שידור וקליטה מבוססי טכנולוגיית ה-WiMAX ; לפני ארבעה חודשים פיטרה החברה 15% מעובדיה

חברת הסטארט-אפ הישראלית WiNetworks השלימה סבב גיוס נוסף בהיקף של כ-8 מיליון דולר. החברה, שמפתחת פתרונות שידור וקליטה מבוססי טכנולוגיית ה-WiMAX (תקשורת רחבת פס), גייסה מאז הקמתה בסך הכל כ-28 מיליון דולר. הגיוס התבצע מהמשקיעות הקיימות בחברה - הקרנות Rho Ventures, קולומביה קפיטל, סידר ואוורגרין. הכסף מיועד לפיתוח קו מוצרי החברה וכן להגדיל את מאמצי השיווק.

ל-iNetworks, שהוקמה ב-2004, פתרונות ל-WiMAX נייח ונייד, אולם רוב פעילותה היא באמצעות מוצר ה-WiN7000, שמספק תחנת שידור וקליטה, המיועדת לספקי שירותי טלקום לתקשורת אזורית. החברה מפתחת מוצרים נוספים, כולל כרטיסים לצד המשתמש (CPE) וכן תחנות שידור וקליטה המיועדות לשפר את קליטת רשתות ה-WiMAX באזורים סגורים.

החברה מסבירה את הגיוס בצורך להרחיב את קו המוצרים ואת החדירה לשוק, אבל מעבר לכך נדרשת גם עמידה בתלאות שעובר שוק ה-WiMAX. אמנם, WiNetworks מזוהה כחברה שרצה מהר עם הפתרונות שהיא מספקת לתקשורת ה-WiMAX, אך הטכנולוגיה עדיין מתקשה לפרוץ, ורק לאחרונה הושקה על-ידי ספקית שירות גדולה בארה"ב, מיזם Xohm של Clearwire וספרינט בתמיכת אינטל, גוגל ומשקיעים אחרים.

בשנת 2008 החברה החלה לרשום הכנסות משמעותיות ומכרה כ-1,000 יחידות של ה-WiN7000 בשנה הקודמת, מה שמסתכם במיליוני דולרים בודדים. WiNetworks מציינת כי המכירות היו באמריקה הלטינית, אפריקה, אירופה וארה"ב.

לא הכול היה מוצלח בשנה שחלפה, ולפני כארבעה חודשים פוטרו 15 מתוך 100 עובדי החברה. את WiNetworks מנהל אפי אטד, שאמר כי "סבב הגיוס מוכיח את המחויבות של בעלי המניות שלנו להובלה הטכנולוגית של החברה".