חזיז הושלך הלילה על ביתה של אורלי וילנאי - ככל הנראה בעקבות פרק של "שתולים"

לא היו נפגעים באירוע ; המשטרה עצרה חשודים בהשלכת החזיז ; ככל הנראה זורקי החזיז הם אוהדי הגרעין הקשה של קבוצת בית"ר ירושלים, "לה פמיליה", עליהם צפוי להתפרסם תחקיר בפרק הבא של "שתולים"

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

ברחוב שקט בלב תל-אביב נשמע אמש (ג') פיצוץ עז שהחריד את השקט של השעה 22:00 בלילה. ברגעים הראשונים חשבו דיירי הבניין כי מדובר בפיגוע, אך בדיקה מהירה העלתה כי לא כך קרה, וכי חומר הנפץ - שבהמשך התברר כחזיז - כוון לדיירת ספציפית המתגוררת בקומה השנייה - העיתונאית אורלי וילנאי. לא היו נפגעים באירוע.

המשטרה עצרה חשודים בהשלכת החזיז. ככל הנראה זורקי החזיז האלמוניים הם אוהדי הגרעין הקשה של קבוצת בית"ר ירושלים, "לה פמיליה", עליהם צפוי להתפרסם תחקיר בפרק הבא של תוכניתה של וילנאי - "שתולים" - ביום שני הבא. האוהדים האלימים לא הסתפקו בזריקת החזיז ואף טרחו לפזר צואה על מדרגות הבניין.

בשיחה עם חדשות 2 באינטרנט אמרה וילנאי כי "התקיפה היתה על רקע הפרק של 'שתולים' על בית"ר. היה לי עימות איתם אתמול".

בן-זוגה ושותפה לחיים ולמקצוע של וילנאי, גיא מרוז, אמר אמש לחדשות 2 באינטרנט כי "רף האלימות עובר שיאים חדשים. זה לא גורם לי לרצות להיות קופאי בסופר, אבל האלימות מטרידה". מרוז הוסיף כי "כמו הקלישאה - שמעתי בום גדול, וריח חזק ורע התפשט בכל הבית. היו לנו ימים טובים יותר. כל החשודים נתפסו, הכל צולם במצלמות אבטחה שנמצאות בבית".

מאז תחילתה של תוכנית התחקירים "שתולים" המשודרת בקשת הציבו מרוז ווילנאי מצלמות אבטחה מסביב לביתם. אמש התגלו המצלמות כיעילות כאשר תיעדו את האוהדים בשעת מעשה ותרמו ללכידת מספר חשודים כמה שעות לאחר האירוע.

נזכיר כי בחודש נובמבר 2008 הותקף מנכ"ל זכיינית ערוץ 2 קשת, אבי ניר, כשטייל עם כלבו בצפון תל-אביב. התוקפים קראו לניר בשמו על מנת לזהותו, וכאשר השיב בחיוב - תקפו אותו באלות. הוא פונה לבית-החולים "איכילוב" בתל-אביב באמצעות אמבולנס לאחר שנמצא על-ידי אחד משכניו.

ההערכות היו כי תקיפתו של ניר קשורה לתחקירים של הסדרה "שתולים".

מקשת נמסר היום בתגובה: "מה שקרה אמש הוא מעשה פלילי חמור ולא מעשה קונדס. על המשטרה להמשיך ולמצות את החקירה בנוגע להשלכת החזיז על ביתה של וילנאי. אורלי חשופה מזה תקופה לשורה של איומים - ולצערנו, אמש נחצה עוד גבול".