בכיר בפאלם בביקור בארץ: "הפסקנו לייצר מחשבי כף-יד, אנו מתמקדים בטלפונים חכמים"

הקאמבק של פאלם הביא לישראל את טים מאן, מנהל המכירות הכללי של החברה ; מאן נמצא בארץ לכבוד השקת דגם הפרו בפלאפון, והוא מתכנן למכור כאן גם את מכשיר המגע שלהם בקיץ

חברת פאלם נמצאת היום בתקופה הכי טובה שלה מאז נחשבה למובילת שוק מחשבי הכף יד בתחילת שנות ה-2000. עכשיו היא עושה את הקאמבק הכי גדול שלה בתחום הטלפונים החכמים, אחרי שסבלה בשנים האחרונות מתופעה דומה למה שמוטורולה עוברת בימים אלו - חוסר חדשנות וקשיים במכירות. מכשירי החברה סבלו מבינוניות והלקוחות העדיפו את המכשירים עתירי היכולת של נוקיה, אפל או HTC.

פאלם, שסגרה לפני כשנה את כל רשת החנויות שלה בארה"ב, פרט לזו שנמצאת במטה החברה, נאלצה להמציא את עצמה מחדש. לפני כחודשיים הצליחה לשלוף שפן מהכובע - את ה-Pre, טלפון בעל ממשק מגע, שסחף את המבקרים בתערוכת האלקטרוניקה הבידורית בלאס-וגאס בה הוכרז ולאחר מכן נחשב גם לטלפון המעניין ביותר בתערוכת הסלולר בברצלונה שהתקיימה בתחילת החודש שעבר.

טים מאן, מנהל המכירות הכללי של פאלם, הגיע לארץ בזמן הכי טוב מבחינתו. חברת פלאפון השיקה לפני כשבועיים את דגם הפרו - מעין מכשיר ביניים עד להגעתו של ה-Pre, הכולל מערכת הפעלה של מיקרוסופט, GPS ומקלדת מלאה. הפרו שמספק ביצועים טובים למשתמשים העסקיים, אמור להחזיק את פאלם בתודעה בארץ, עד שה-Pre ייצא בקיץ בפלאפון עם מערכת ההפעלה החדשה שלו - WebOS.

"אנחנו מחויבים למיקרוסופט ואנחנו נמשיך להוציא טלפונים גם עם חלונות וגם עם מערכת ההפעלה שלנו", אומר מאן ל"גלובס". מלבד ממשק המגע החדש של פאלם, מערכת ההפעלה עם הכי הרבה באזז היום בשוק היא האנדרואיד של גוגל. לדברי מאן, "האנדרואיד לא תהיה חלק מהמכשירים שלנו, בגלל שאין ממש טעם לשווק מכשיר עם מערכת הפעלה כזו, כאשר ה-WebOS מציעה הרבה יותר. כמו-כן, גם תחזוק של מספר פלטפורמות דורש הרבה משאבים".

פאלם שהמציאה את מחשבי הכף יד בתחילת שנות ה-90 הצליחה לייצר שוק שלא היה קיים לפני כן ובעיקר להשפיע על הטלפונים החכמים בתחילת דרכם. לדברי מאן, פאלם הפסיקה לייצר דגמים חדשים של מחשבי כף יד, "ביצענו שינוי בחשיבה שלנו בעקבות מעבר השוק לטלפונים חכמים", הוא אומר ומוסיף, "הצלחנו לייצר מספיק מכשירים שיאפשרו למשווקים שלנו למכור מחשבי כף יד עד סוף המחצית הראשונה של השנה".

צעד טבעי מבחינת פאלם היה לייצר נטבוקים, בדומה להצהרותיה של נוקיה על האפשרות לכניסה לשוק המחשבים הניידים. "אני לא מאמין שיש לנו תוכניות להיכנס לשוק הזה", הוא אומר. כזכור, פאלם הצהירה לפני כשנתיים על כוונתה למכור את מחשב הפוליאו, שהיה מעיין הרחבה לטלפון חכם בעת חיבור בין השניים, אך היא זנחה את המוצר הזה עוד לפני שהושק.

מתחרים בבלקברי

בדומה לחברות אחרות, פאלם מנסה להתחרות עם המכשירים שלה בחברת RIM המייצרת את טלפוני הבלקברי. הפיתרון מבחינת פאלם הוא שיתוף-פעולה עם מיקרוסופט על שירות בשם I`m Connected. שירות זה מאפשר לצרכנים פרטיים ועסקיים לרכוש מנוי חודשי אחד בעלות של 5 דולר ולקבל באמצעותו קישור בזמן אמת למיילים (Push Mail), עדכונים של לוח-השנה ואנשי הקשר שנמצאים במיקרוסופט אאוטלוק במחשב ישר לטלפון, כאשר הסנכרון מתבצע כמו בבלקברי.

מדובר בכרטיס גירוד, בדומה לכרטיסי ה-Wi-Fi שנמכרים בעולם, כאשר לקוחות קונים אותם בחנויות פרטיות. "אחת ממטרות הביקור שלי כאן היא שיחות עם פלאפון למכירת הכרטיס הזה", מסכם מאן.