בעוד קומברס מפטרת 100 עובדים בישראל - ייצוגית נגד החברה: אי-פרסום הדו"חות הקפיא את תוכנית האופציות ל-3 שנים והעובדים לא יכולים לממשן

היום: קומברס מפטרת 300 עובדים, מתוכם 100 בישראל ; עוה"ד המייצגת את העובדים, אף היא עובדת החברה לשעבר, טוענת כי מדובר בהפרת הסכם עבודה המזכה בפיצוי ; חוות-דעת של כלכלן: לתובעת נגרם נזק של כ-38 אלף דולר - המהווה את שווי האופציות במועד חסימתן

לבית הדין האזורי לעבודה בת"א הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית נגד חברת קומברס, בטענה שאי-פרסום הדו"חות המתוקנים של החברה, במקום אלו בהם התברר שבוצע "בקדייטינג", הביא להקפאת תוכנית האופציות לעובדים במשך כשלוש שנים, והם אינם יכולים לממשם.

עובדת החברה לשעבר, רוני כתריאל, מבקשת באמצעות עוה"ד עמית מנור ויוקי שמש לייצג את עובדי החברה בעבר ובהווה. לדבריה, תוכניות האופציות קבעו כי מימוש האופציות ייעשה בשלבים ובתום מספר שנות עבודה. אלא שבתחילת 2006 התגלו הפגמים בדו"חות החברה ובהם התארוך לאחור של האופציות ("בקדייטינג"), שמשמעו שהמועדים בהם ניתנו אופציות לעובדי הנתבעת תוארכו לאחור באופן שמחירי המימוש של האופציות למניות היו נמוכים ממחיר השוק אותו היה על העובדים לשלם.

בעקבות הפרשה הועמדו לדין פלילי בארה"ב היו"ר קובי אלכסנדר, סמנכ"ל הכספים דיוויד קריינברג והיועץ המשפטי ויליאם סורין. בשל הפגמים בדו"חות והעובדה שהם לא שיקפו נכונה את מצבה הכספי האמיתי של החברה, הוחלט להקפיא את תוכנית האופציות.

אלא שבינתיים חלפו שלוש שנים והדו"חות טרם תוקנו. לפיכך תוכנית האופציות עדיין חסומה באופן שהעובדים מנועים מלממש את האופציות, ומנועים מזה מספר שנים מלקבל את ההטבה הכספית שהיתה גלומה בהן. לטענת התובעת, מדובר בהפרת הסכם העבודה המזכה בפיצוי.

לתביעה צורפה חוות דעת של הכלכלן פרופ' דוד לבהרי, ולפיה לתובעת נגרם נזק של כ-38 אלף דולר, המהווה למעשה את שווי האופציות שברשותה במועד חסימתן. (עב' 3836/09)