ההזדמנות שמציע המדד הצרפתי

[למדור שוקי עולם] טל עבדה, סמנכ"ל השקעות, כלל פורקס מסביר ומנתח את ההזדמנויות שמציג מדד קאק 40 שעולה כעת ב-2.3%, ומגלם ציפיות לפתיחה חיובית בארה"ב ; לסקירה יומית של המסחר באירופה

טל עבדה, סמנכ"ל השקעות, כלל פורקס מסביר ומנתח את ההזדמנויות שמציג מדד קאק 40 של פריז, המדד המוביל של שוק ההון הצרפתי. עליות שערים חדות בשוקי אירופה.

המדד המוביל של צרפת- הקאק 40 (CAC40) עולה כעת ב-2.3%, ומגלם ציפיות לפתיחה חיובית בארה"ב.

המסחר ביום שישי האחרון הסתיים בעליות שערים וחתם רצף של ארבע ימי עליות ובסך הכל עלייה של כ 12% בשבוע. את העליות הובילו בעיקר מניות מגזר הביטוח והפיננסיים. אבל אנליסטים ברחבי העולם חוששים שמשקיעים רבים צפויים לממש את עיסקאות הלונג שלהם ככל שנתקרב לקו ההתנגדות ארוך הטווח שנמצא כעת ברמת 2820.

מדד קאק של צרפת

פסגת ה G20, עשרים המדינות המפותחות שמתקיימת בימים אלה בלונדון עוסקת גם היא בדרכים לפתרון המשבר. שרי האוצר מצהירים שהם יעשו הכל, ויקדמו תוכנית פיסקלית נרחבת במטרה להאט את המיתון ולעודד צמיחה. פיסגה זו לא הפיקה מסמך ברור לגבי המדיניות בהן נתקטו המדינות, אלה היוותה מפגש הכנה של שרי האוצר לפיסגה באפריל בה ישתתפו מנהיגי המדינות עצמם. המפגש באפריל כבר התחיל לייצר ציפיות בשוק ואנו רואים זאת בעליות האחרונות. במידה ובסופה של הפיסגה יצאו המדינות בהכרזה משותפת וברורה, המשקיעים צפויים לקבל אותה בחיוב ואת תגובתם נראה בשווקים. מנגד, הצהרה חלבית ומתחמקת, כפי שראינו בפסגות הקודמות, תוביל לאכזבה, שגם אותה יודעים המשקיעים להפגין באופן ברור.

גם שמועות על מיזוג בין יצרניות המכוניות הגדולות בצרפת תרמו לעליית בשוק. בשבוע האחרון פורסם בתקשורת הצרפתית על כוונות למזג בין קבוצת פז'ו וסיטרואן לבין קבוצת רנו, שמחזיקה גם בחברת ניסן. השמועות, שהוכחשו בתוקף על ידי הדוברים של החברות, הביאו לעלייה חדה במחירי המניות. המסחר במניות היה ער מאוד והיווה חלק נכבד ממחזורי המסחר במדד הצרפתי.

היום, יום שני, התפרסם מדד המחירים לצרכן באירופה - ליבה, שמייצג את השינוי במחירים לצרכן ללא מזון, אנרגיה, אלכוהול וטבק. המדד עלה ל 1.7% ולעומת ציפיות ל 1.6%. זו הפעם הראשונה שהמדד עולה מאז חודש ספטמבר האחרון. נתון זה מעיד על התחזקות הביקושים ותומך בהמשך עליות בשווקי אירופה.

ביום שלישי ינאם טרישה, נגיד הבנק האירופי ובשישי צפוי להתפרסם מדד היצור התעשייתי. נתונים חיוביים, או אפילו פחות שליליים מהצפוי עשויים לחזק את המדד הצרפתי עד לרמת ההתנגדות (קו ירוק בגרף).

מה שברור הוא שארבעת ימי העליות עדיין לא מסמנים על שינוי מגמה. המאבק הגדול צפוי להיות השבוע סביב קו ההתנגדות היורד. המגמה המתמשכת מראה שרוב הסיכויים הם לטובת המגמה העיקרית, משמע שקו ההתנגדות יחזיק מעמד גם הפעם. התנהגות שוק שכזו תיצור הזדמנות השקעה מצויינת, של מכירה בחסר (שורט) של מדד הקאק 40 ואופק ירידה של 10%-15% לפחות.

התרחיש הפחות סביר הוא חצייה של קו ההתנגדות, בתמיכה של רצף נתונים חיוביים, שעשוי ליצור גם הוא הזדמנות השקעה מעניינת חזרה לכיוון רמת ה- 3000. כל מה שאנו צריכים לעשות כעת זה לעקוב.