הפרסומת "הצילו" של שלמור-אבנון-עמיחי לשחרור גלעד שליט - המדוברת ביותר ברשת

הפרסומות של סלקום ושל פלאפון - במקום השני והשלישי במדד הפרסומות המדוברות של TWISTED FLY

הפרסומת המדוברת ביותר השבוע ברשת היא הפרסומת למען החזרתו של החייל החטוף גלעד שליט, "הצילו". הפרסומת אחראית ל-17% מהיקף השיחה על פרסומות ברשת.

הקמפיין, באמצעות שלמור-אבנון-עמיחי, נועד להביא לידי ביטוי את זעקתו של החייל בצורה הישירה ביותר. במרכז הקמפיין, סרט שהופק מקולו של שליט, שהוקלט בשבי. בנוסף, נעשה שימוש במכתבים שכתב גלעד למשפחתו, לשם יצירת המילה "הצילו" מכתב ידו של שליט.

השאלה המרכזית שעולה מהשיח ברשת בקשר לפרסומת, היא האם קמפיין מסוג זה מקדם או פוגע בסיכויי שחרורו של גלעד. כ-40% מההתייחסויות העלו הזדהות עם הקמפיין ועם המטרה בבסיסו, בצד תקווה שהקמפיין יסייע בהחזרתו של גלעד, בכל מחיר. מנגד, כ-36% מההתייחסויות העלו את הטענה כי קמפיינים מסוג זה דווקא פוגעים בסיכויי הצלחתה של עסקת שליט.

לצד השיח על מידת האפקטיביות של הקמפיין, כ-20% מהשיח דן בשאלה: אם נכון שמשרדי הפרסום יבצעו קמפיינים כאלה. כמחצית מהגולשים בירכו את משרד הפרסום על התנדבותו למען המטרה החשובה, המחצית האחרת טענה כי מדובר בניצול ציני של הסוגיה ושל המהלך.

הפרסומת "הבית של המוסיקה הישראלית" של סלקום ירדה למקום השני, עם 13% מהיקף השיחה ברשת. במקום השלישי ממדורגות הפרסומת של פלאפון (HIGH SPEED GSM) ומי עדן (בר רפאלי) שחוללו כל אחת 12% מהשיחה ברשת אודות פרסומות. נראה כי הפרסומת עם בר רפאלי זכתה לעדנה מחודשת לאור זכיית הפרסומת בתואר "הפרסומת הסקסיסטית ביותר לשנת 2008" של ויצ"ו.