הרמטכ"ל קיצר ביקורו בוושינגטון; חוזר לישראל כדי להשתתף בישיבת הממשלה על שחרור שליט, מחר

אמר בשיחות בוושינגטון: ישראל מעדיפה פיתרון דיפלומטי לבעיית איראן, אך כרמטכ"ל עליו לדאוג לכך שכל האופציות שעל השולחן, לרבות האופציה הצבאית, תהיינה ישימות

הרמטכ"ל רא"ל גבי אשכנזי, שעורך ביקור עבודה בוושינגטון, החליט לקצר את ביקורו ולשוב לישראל כדי להשתתף בישיבת הממשלה על שחרור החייל גלעד שליט.

דבר צה"ל, שמסר על כך, ביקש להדגיש כי החלטת הרמטכ"ל נובעת מרצונו להיות בישראל בעת הדיונים על השבת שליט. החזרה הפתאומית לישראל אינה מעידה על דבר מעבר לשאיפה זו, ציין הדובר. היא אינה מאותת שיש אופטימיות או פסימיות בקשר לשחרור.

החלטת המרטכ"ל לשוב לישראל נעשתה בד בבד עם שובם לישראל של יובל דיסקין ועופר דקל, שקיימו בקהיר דיונים על שחרור שליט, ועל רקע שמועות שהמו"מ על השחרור הגיע לשלב קריטי.

לפני המראתו לישראל, שוחח הרמטכ"ל עם ראש המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, גנרל ג'יימס ג'ונס, על בעיות פיתוח הגרעין באיראן, המצב בגבולה הצפוני של ישראל, סוגיות ההברחות של נשק לעזה והמצב ברשות הפלשתינית וברצועת עזה.

כן נפגש רמטכ"ל עם דניס רוס, עוזר שרת החוץ לענייני דרום אסיה והאחראי על "תיק" איראן בממשל, עם סגן יו"ר המטות המשולבים בצבא ארה"ב ועם כל ראש הזרועות במטה האמריקני. בפגישות אלה השתתפו גם השגריר סלי מרידור ונספח צה"ל בוושינגטון, האלוף בני גנץ.

בשיחותיו בושינגטון אמר הרמטכ"ל, כי ישראל מעדיפה פיתרון דיפלומטי והידוק הסנקציות הכלכליות בתגובה על מאמצי איראן לפתח יכולת גרעינית, אך כרמטכ"ל עליו לדאוג לכך שכל האופציות שעל השולחן תהיינה ישימות. משמעות הניסוח הזה היא שמבחינת ישראל האופציה צבאית קיימת ושהיא צריכה להיערך לקראתה.

רא"ל אשכנזי ביקש להעביר את התנצלותו ל-1500 תורמים לאגודה למען החייל בארה"ב, שהיו אמורים להשתתף מחר באירוע התרמה בניו-יורק, בנוכחות הרמטכ"ל.