ג'ים רוג'רס: "ארה"ב צריכה לאפשר ל-AIG לקרוס"; "חבילות החילוץ עלולות לגרום למיתון עולמי עמוק"

[להרשמה לניוזלטר עסקים מתעוררים] "צפויה לנו בעיית אינפלציה חמורה ביותר בהמשך הדרך" ; "מלאי הנפט צפוי להצטמצם בכל רחבי העולם. מחיר הנפט צריך לעלות הרבה יותר גבוה"

"גורו ההשקעות" ג'ים רוג'רס טוען שחבילות החילוץ השונות עוזרות לחברות כושלות וגונבות את הנזילות מחברות בריאות ומאיימות להכניס את הכלכלה הגלובלית למיתון עמוק

"ארה"ב לוקחת נכסים מאנשים בעלי כישורים ומעניקה אותם לאנשים שאינם ראויים", אמר יו"ר רוג'רס אחזקות. רוג'רס טוען כי על הממשלה האמריקנית לאפשר ל-AIG לקרוס, לאחר שהחברה דיווחה ברבעון האחרון על ההפסד הגדול ביותר בהיסטוריה התאגידית.

רוג'רס טוען גם כי ארה"ב חוזרת על אותן טעויות שעשתה יפן בשנות ה-90' כשהיא מסתכנת בהקמת "בנקים זומביים", לאחר שהיא איפשרה לחברות פיננסיות שצריכות לפשוט את הרגל, להמשיך ולהתקיים.

משרד האוצר האמריקני עשוי לפרסם השבוע פרטים בנוגע לתוכנית בהיקף של 1 טריליון דולר להסרת נכסים בעייתיים מהמאזנים של הבנקים.

רוג'רס, שחזה ביחד עם ג'ורג' סורוס את עליית מחירי הנפט בשנות ה-70', צופה כי מחיר הזהב השחור יזנק בעתיד לרמות שיא בשל הצטמצמות המלאים ומחסור חמור בשדות נפט חדשים.

"מלאי הנפט צפוי להצטמצם בכל רחבי העולם. מחיר הנפט צריך לעלות הרבה יותר גבוה", אמר רוג'רס.

"אינני יודע אם מחיר הנפט ייעלה לרמות שיא בתוך שלוש או חמש שנים. אני רק יודע שהוא שוב ישבור שיאים".

"גורו ההשקעות" הזהיר גם מפני האצת קצב האינפלציה, לאחר שממשלות ברחבי העולם ממשיכות להדפיס כסף ומלאי הסחורות הולך וקטן.

"צפויה לנו בעיית אינפלציה חמורה ביותר בהמשך הדרך", אמר רוג'רס המושקע עמוק בזהב וכסף. "הלוואי והייתי יודע מתי".

ברקע, גל של חרון לאומי מציף את ארה"ב בעקבות החשיפה שתאגיד הביטוח הענקי AIGשילם בונוסים בסך 165 מיליון דולר לבכירים בחברה, חלקם מנהלי חטיבת המוצרים הפיננסיים של התאגיד, שהימוריהם השכיבו את AIG על הקרשים.

סקר דעת קהל של מכון פיו, שפורסם אתמול, מראה ש-87% מהאמריקנים מסתייגים מתכנית החילוץ הפיננסי, וזאת עוד לפני שנודע ברבים על הבונוסים שחילקה AIG למוחות החכמים שלה.