הליגה לא עמדה ביעד ההכנסות, שכר השחקנים ב-NHL יקוצץ ב-13%

כל 700 השחקנים בליגה יאלצו לוותר לבעלי הקבוצות על חלק נכבד משכרם מאחר שהליגה רשמה ירידה בהכנסות. לפני שנתיים נאלצו השחקנים לוותר על 2.5% משכרם מאותה סיבה

שחקני ה-NHL ייאלצו לשלם מכיסם את הנזקים שגרם המשבר הכלכלי לליגה ולוותר על חלק משכרם. על-פי ההסכם בין ארגון השחקנים של ליגת ההוקי קרח לבין בעלי הקבוצות, במידה והקבוצות לא עומדות ביעד ההכנסות שנקבע בתחילת העונה, על השחקנים להחזיר בתום העונה את החלק היחסי של ההפסד. העונה מתברר כי כל 700 השחקנים בליגה ייאלצו לוותר על 13% משכרם לטובת בעלי הקבוצות. זו לא הפעם הראשונה שהשחקנים נאלצים לוותר על שכרם - גם בעונת 2006/07 נאלצו כל השחקנים בליגה להחזיר לבעלים בתום העונה 2.5% משכרם, מאותה סיבה.

הפגיעה הקשה ביותר תהיה כמובן בשחקנים שמרוויחים את השכר הנמוך בליגה. גם אלו שנאלצים להרוויח שכר מינימום שעומד על 475 אלף דולר לעונה, ייאלצו לוותר על 13% משכרם.

הירידה בהכנסות העונה תגרום לתקרת השכר בעונה הקרובה לרדת. על-פי ההערכות, תקרת השכר לקבוצה שעומדת על 56.7 מיליון דולר לקבוצה, תרד בלפחות 2 מיליון דולר. כל השחקנים שחתומים על חוזים ארוכי טווח ייאלצו להמשיך ולהחזיר כספים לבעלים גם בעונות הבאות של החוזה, במידה וההכנסות של הליגה ימשיכו לרדת.

רוצים לדעת איך מתמודדות הליגות המקצועניות בארה"ב עם המשבר הכלכלי? הירשמו לניוזלטרים והתראות ספורט של גלובס