מקאן-אריקסון סגרה את אדס מרקט ישראל; הפעילות תמוזג לחברה הבינלאומית

סגרה את הסניף הישראלי של החברה שנפתח לפני שנה ; אדס מרקט שהוקמה ב-2007 עוסקת באופטימיזציה של קמפיינים באינטרנט ופועלת במודל של תשלום לפי ביצועים

מקאן-אריקסון סגרה את חברת אדס מרקט ישראל - כך נודע ל"גלובס". הפעילות של אדס מרקט ישראל אמורה להיות ממוזגת עתה לתוך פעילות החברה הבינלאומית.

אדס מרקט הוקמה באמצע 2007 ופועלת כמשרד פרסום ורכש מדיה באינטרנט - אך באופן שונה מהמקובל. החברה עוסקת באופטימיזציה של קמפיינים באינטרנט, ופועלת על-פי מודל של תשלום לפי ביצועים. במסגרת פעילותה מפעילה החברה מנוע אופטימיזציה, המוצא עבור המפרסם מתוך המלאי של החברה את המקום המתאים ביותר באתר למקם בו את הפרסומת שלו. שיטת התגמול לפי הצלחה היא שיטה השונה לחלוטין מהמקובל בישראל, שבה עדיין הדרך המקובלת לתשלום היא פר צפייה או פר הקלקה.

החברה היא פרי שיתוף-פעולה של שתי חברות שהתמזגו: אקסטנד מדיה, שהוקמה כשנה קודם לכן על-ידי עופר דרוקר, המשמש כיום כמנכ"ל אדס מרקט; וקיוב אפקט, שפיתחה את מנוע האופטימיזציה.

בעלת השליטה בחברה היא קבוצה בראשה עומד הפרסומאי אילן שילוח, המשמש גם כיו"ר החברה ומחזיק במניות בשותפות עם מקאן-אריקסון העולמית. הקבוצה כולה מחזיקה כ-33% מהמניות, מתוכם מחזיק שילוח עצמו באופן אישי למעלה מ-20%.

בעלי מניות נוספים הם עופר דרוקר (מנכ"ל החברה) ועדי אורזל, שמחזיקים ביחד 24% מהמניות; קבוצת האחזקות אינפיניטי בבעלות היזם ניר טרלובסקי, המחזיקה כ-20.5%; וכפיר מויאל ואסף בן-אשר, המחזיקים 22.5% ממניות החברה.

בחברה מועסקים כ-100 עובדים הפועלים ממשרדי קבוצת מקאן-אריקסון ישראל. היקף המחזור של אדס מרקט עומד כיום על כ-70 מיליון דולר.

כפי שנחשף בעבר ב"גלובס", החברה עוררה עניין גם בקרב גופים פיננסיים בינלאומיים, קרנות פריווט אקוויטי ובתי השקעות, שבחנו אפשרויות לרכוש באדס מרקט מניות. אחת החברות המתעניינות היתה גולדמן-זקס, שהביעה התעניינות בחברה ובחנה אפשרות לרכוש בה מניות לפי שווי חברה של 90-120 מיליון דולר. בסופו של דבר, הגישושים בין הצדדים לא הבשילו לכדי עסקה.

בפברואר 2008 הוקמה אדס מרקט ישראל שמנתה כאמור 7 עובדים, ובראשה עמדה המנכ"ל אורית בוז'ין - אחת מנשות המדיה המוערכות בתחום. הזרוע הישראלית החלה בשיתופי-פעולה מקומיים, ביניהם עם אתר ynet. עתה כאמור נסגרת החברה המקומית, ופעילותה מוטמעת בפעילות החברה הבינלאומית.

ממקאן-אריקסון נמסר בתגובה: "פעילות אדס מרקט ישראל אוחדה ביחד עם פעילות אדס מרקט הבינלאומית, שלה מחזור עסקים של כ-70 מיליון דולר ו-120 עובדים. עיקר פעילותה של החברה הבינלאומית הוא בשוק האירופאי, והיא עוסקת בפרסום לפי ביצועים באינטרנט - media performance".