להוביל את המכירות בישראל זה לא מספיק: מאזדה מבקשת סיוע מממשלת יפן בעקבות שילוש הפסדי החברה

העלייה החדה באבטלה והידוק תנאי האשראי גרמו לצניחה בביקוש הכולל לרכב לשפל של קרוב ל-30 שנה בארה"ב ; בינואר-פברואר 2009 צללו המכירות של מאזדה בארה"ב ב-29%, באירופה ב-16% וביפן ב-38%

יצרנית הרכב היפנית מאזדה , היצרנית הרביעית בגודלה ביפן. נמצאת בקשיים כלכליים כמו יצרניות רכב אחרות בעולם. בניגוד ליצרניות יפניות אחרות שאמנם נמצאות בקשיים אך נראה כי יצליחו לצלוח בהצלחה את המשבר נראה כי מאזדה היא אחת מהיצרניות שמתקשות להתמודד עם הירידה החדה בביקוש העולמי לכלי רכב.

מאזדה ניצבת במקום השני ברשימת היצרניות היפניות בעלות דירוג האשראי הגרוע ביותר, מתכננת לפנות בבקשת סיוע מהממשלה בעוד יתרת המזומנים שלה הולכת ואוזלת. "איננו יכולים למכור אג"ח כרגע", אמר נובויושי טוצ'יו, מנהל חטיבת השירותים הפיננסיים של מאזדה. "השוק לא מתפקד. התנאים באמת גרועים".

"מאזדה זקוקה מאוד להלוואות מהממשלה, מכיוון שהיא פגיעה", אמר קואיצ'י אוגאווה, מנהל השקעות ראשי בדאיווה SB השקעות בטוקיו, שמנהלת נכסים בשווי כולל של 28 מיליארד דולר. "מאזדה חשובה לכלכלה המקומית, ולכן היא צריכה לקבל את ההלוואות".

ההלוואות קצרות הטווח שנטלה מאזדה, כולל החכרות, הלוואות ואג"ח שמועד פדיונן יחול השנה, תפחו ל-221 מיליארד ין בתשעת החודשים שהסתיימו בדצמבר, בניכוי קו האשראי בן 200 מיליארד הין של החברה. מאזדה צופה הפסד בסך 13 מיליארד ין בשנת הכספים שתסתיים בסוף מארס, ואנליסטים מעריכים שבשנת הכספים הבאה יגדלו הפסדי החברה כמעט פי שלושה, ויגיעו ל-37.5 מיליארד ין.

ייתכן שמאזדה, יצרנית כלי הרכב הרביעית בגודלה ביפן, תפנה לבנה היפני לשת"פ בינלאומי, או לבנק היפני לפיתוח - שני בנקים שנמצאים בבעלות ממשלתית - כדי לקבל הלוואות שיחזקו את יתרות המזומנים שלה, אמר טוצ'יו.

העלייה החדה באבטלה והידוק תנאי האשראי גרמו לצניחה בביקוש הכולל לרכב לשפל של קרוב ל-30 שנה בארה"ב. בינואר-פברואר 2009 צללו המכירות של מאזדה בארה"ב ב-29%, באירופה ב-16% וביפן ב-38%.

לדבריו של מנהל הכספים הראשי של החברה, קיושי אוזקי, החברה תבצע התאמת מלאי ברבעון הרביעי. "מטרתנו היא שתזרים המזומנים שלנו יגיע לנקודת האיזון ברבעון הזה".