אנליסט הפיננסים החדש של אופנהיימר מעריך כי בנקי ההשקעות יתאוששו לפני הבנקים המסחריים

לדעת כריס קוטובסקי ההתאוששות של המערכת הפיננסית תתבצע ב-5 שלבים ; כעת אנו מנווטים בין השלב הראשון לשני ; מתחיל לסקר את מניות גולדמן זאקס ומורגן סטנלי בהמלצת "תשואת יתר" ואת סיטי, בנק אוף אמריקה ו-JP מורגן בהמלצת "תשואת שוק"

היום מפרסם אנליסט הפיננסים הבכיר החדש של בנק ההשקעות אופנהיימר, כריס קוטובסקי סקירה ראשונה המפרטת את הערכותיו לגבי האופן בו ייראה תהליך היציאה מהמשבר, ומסיק כי בנקי ההשקעות יתאוששו לפני הבנקים המסחריים. האנליסט החליף בתפקיד את האנליסטית המוערכת, מרדית' וויטני.

קוטובסקי אומר כי בעוד התיזמון של ההתאוששות של המערכת הפיננסית אינו ידוע ברמת וודאות אמינה, אופן ההתפתחות של ההתאוששות ניתן לחיזוי במידה רבה של ביטחון. באופנהיימר חושבים כי מתווכים פיננסים שונים יהנו באופן "לא פרופורציונלי" בשלבים שונים של ההתאוששות.

באופנהיימר מתחילים לסקר את מניות גולדמן זאקס ומורגן סטנלי בהמלצת "תשואת יתר" ואת סיטיגרופ , בנק אוף אמריקה ו-JP מורגן בהמלצת "תשואת שוק".

לדעתו ההתאוששות תתבצע ב-5 שלבים כאשר כעת אנו מנווטים בין השלב הראשון לשני:

השלב הראשון כולל שיקום של מערך ההלוואות הבין בנקאיות וחזרה לרמת הנורמל של המירווחים המצוטטים. השלב השני הינו התאוששות של מרווחי האשראי במניות של תאגידים קיימים, ושל מכשירי חוב פיננסים מגובי נכסים ומשכנתאות. השלב השלישי ילווה בהצלחת ההשקעות, או בקבלת ההחזרים מההשקעה במכשירי חוב המוגדרים כיום כבעייתיים ומתאגידים שעד כה מתקשים לעמוד בחובם. השלב הרביעי מתייחס ליציבות בתזרימים בבנקים המסחריים והשלב האחרון יצביע על חידוש קצב הגידול במתן ההלוואות.

להערכתו של קוטובסקי השלב הראשון המהווה תנאי בסיסי לכל תחזית של התאוששות - יביא לתועלת לכל השחקנים בשוק בכל שישמר את המערכת הפיננסית. והוא מאמין כי שלב זה ברובו כבר הושג.

השלבים 2-3 ישפיעו באופן דרמטי בעיקר על הבנקים להשקעות, ואילו השלבים 4-5 יבואו מאוחר הרבה יותר בתהליך ההתאוששות ובמסגרתם יהנו בעיקר הבנקים המסחריים.

באופנהיימר מאמינים כי השלבים 1-2 נמצאים כבר כיום בתהליך, כאשר רמזים מעומעמים של התקדמות לכיוון השלב השלישי כבר מבצבצים.