למרות אישור ה-FDA, טבע לא תשווק תרופה לטיפול באקנה - הגיעה להסדר משפטי עם יצרנית תרופת המקור

(עדכון) טבע מאשרת בהסכם את תקפותו של הפטנט של חברת מדיסיס על תרופת הסולודין ; מדיסיס לא תנקוט בהליכים משפטיים נגד טבע ;היקף המכירות השנתי של תרופת המקור בארה"ב עומד על 365 מיליון ד'

חברת התרופות הגנריות הגדולה בעולם, טבע , הודיעה אתמול כי קיבלה את אישור מנהל המזון והתרופות האמריקני (ה-FDA) לשיווק התרופה הגנרית סולודין בטיפול באקנה שתשווק בטבליות של 45 מ"ג, 90, ו-135 מ"ג.

מתברר שהשמחה היתה מוקדמת, מדיסיס פרמצטיקל קורפוריישן (סימול: MRX), יצאה להגן על תרופת המקור ואיימה בתביעה משפטית על הפרת פטנט והלילה הודיעו שתי החברות כי הגיעו להסדר עם טבע ובו לא תגיש תביעה נגד טבע על הפרת הפטנט של התרופה.

טבע הודיעה מצידה כי הפטנט על התרופה אכן בתוקף והודיעה על עצירה של שיווק וייצור התרופה הגנרית. מדיסיס הודיעה כי תשחרר את טבע מכל התחייבות לשיווק של התרופה הגנרית ותציע במקומה את תרופת המקור של החברה.

לפי פרטי ההסכם טבע תוכל החל מ-2011 לשווק את התרופה הגנרית לסולידין תחת המותג של מדיסיס.

בהתאם לתנאי האישור מה-FDA קיבלה טבע בלעדיות של 180 ימים לשיווק של התרופה הגנרית בשל היותה החברה הראשונה להגשת בקשת אישור מקוצרת לתרופה (ANDA).

היקף המכירות השנתי של תרופת המקור בארה"ב בלבד עומד על 365 מיליון דולר. החברה נתבעה בבית משפט בארה"ב על הפרת פטנט של החברה המייצרת את תרופת המקור , כשמועד המשפט טרם פורסם.

מדיסיס היא חברת תרופות שנסחרת בבורסה של ניו יורק לפי שווי שוק של 605.22 מיליון דולר. מניית החברה הגיבה לחדשות בירידה של כ-26% במסחר המוקדם.