מייספייס, הרשת החברתית המובילה בארה"ב, מובילה גם במספר הבאגים שנמצאו אצלה

על-פי נתונים חדשים שפרסמה חברת הסטארט-אפ הישראלית uTest, לגולשים במייספייס יש הסתברות גבוהה יותר להיתקל בבאגים ובתקלות - בהשוואה להסתברות שזה יקרה לגולשים בפייסבוק או ב-LinkedIn

הנה עוד זירה שבה פייסבוק מנצחת את מייספייס - זירת הבאגים. על-פי נתונים חדשים שפרסמה חברת הסטארט-אפ הישראלית uTest, לגולשים במייספייס יש הסתברות גבוהה יותר להיתקל בבאגים ובתקלות, בהשוואה להסתברות שזה יקרה לגולשים בפייסבוק או ב-LinkedIn.

על-פי נתוני המחקר, במייספייס נמצאו הכי הרבה באגים. כל משתמש מצא 0.74 תקלות, בהשוואה ל-0.63 תקלות פר משתמש ב-LinkedIn ו-0.58 תקלות פר משתמש בפייסבוק. אולם, בכל הנוגע למספר התקלות שהוגדרו כמצריכות פעולת תיקון מיידית, פייסבוק היא זו שמפסידה: 14.4% מהתקלות שנמצאו בפייסבוק הוגדרו ככאלו, בהשוואה ל-10.8% במייספייס ו-9.7% ב-LinkedIn.

במחקר השתתפו 1,100 משתמשי uTest, מ-64 מדינות שונות. המשתתפים מצאו 718 באגים בשלוש הרשתות החברתיות, כאשר 84 מתוך הבאגים הללו הוגדרו על-ידי המשתמשים כתקלות שמחייבות פעולה מיידית.

uTest, שהוקמה ב-2007 על-ידי רועי סולומון ודורון ראובני, מציעה לחברות לעשות מיקור חוץ לבדיקות אבטחת האיכות, על בסיס מודל ה-SaaS, כאשר קהילת המשתמשים של החברה, שמסתכמת ב-11 אלף משתמשים ב-144 מדינות, היא זו שעורכת את בדיקות התוכנה.

עד כה גייסה החברה סכום של 7.8 מיליון דולר, ובין המשקיעים ניתן למצוא את קרנות ההון סיכון Mesco ו-Longworth ונצ'רס.

מלבד בדיקות האיכות שביצעו המשתמשים, הם התבקשו לדרג את הרשתות החברתיות על-פי מספר קטגוריות. מהנתונים עולה כי לפייסבוק יש את סט הכלים הכי שלם, אך חסרונה בא לידי ביטוי במדיניות הפרטיות שלה, שלא תמיד מוגדרת כברירת מחדל.

LinkedIn, לעומת זאת, זכתה בתואר "הרשת החברתית האיכותית ביותר", אך המשתמשים טענו כי יש בה פיצ'רים מסויימים שאינם מפותחים מספיק. ומי יצאה בידיים ריקות? הרשת החברתית הגדולה ביותר בארה"ב, מייספייס, שלא זכתה בשום תואר.