כלל בריאות מקימה פעילות בינ"ל לביטוח תושבים זרים

מדובר בביטוח אזרחים החיים מחוץ למדינתם בין אם לצורכי עבודה (רילוקיישן), לצורך לימודים או מסיבה אחרת

חברת כלל בריאות, בניהול ראובן קפלן ובבעלות קבוצת כלל עסקי ביטוח , מקימה פעילות בינלאומית עצמאית במסגרת פעילות לביטוחי בריאות לתושבים זרים (expatriates). מדובר בביטוח אזרחים החיים מחוץ למדינתם בין אם לצורכי עבודה (רילוקיישן), לצורך לימודים או מסיבה אחרת, שמכוונת בראייה גלובלית גם לזרים ולא רק לישראלים השוהים דרך קבע מחוץ לישראל. כך נודע ל"גלובס".

בכלל בריאות סירבו להגיב. ככל הידוע, בכוונת כלל בריאות להקים פעילות "EXPATS" משמעותית שתהווה נדבך של ממש בפעילותה הכוללת.

זו הפעם השנייה שכלל ביטוח משיקה פעילות שכזו לאחר שבשנת 2000 היא חברה באמצעות סוכנות דייויד שילד, שבשליטת אלון קצף, לחברת שירותי רפואה אמריקנית לאספקת פוליסת בריאות רק לישראלים השוהים דרך קבע בחו"ל - בעיקר בארה"ב. בחודש יולי האחרון נודע כי השותפות של כלל עם דייויד שילד נפסקה לאחר שהאחרונה חתמה על הסכם שותפות ורכישה עם חברת הפניקס.

שוק עם פוטנציאל

הפעילות החדשה של כלל בריאות, אותה מרכזת אורנה קרני, נולדה בעקבות הפירוד מדייויד שילד, כאשר בכלל בריאות מתכוונים לפעול בכל העולם תוך דגש על ארה"ב, אירופה והמזרח הרחוק. בשלב הראשון בכלל יכוונו את הפוליסה שלהם לישראלים החיים מחוץ לישראל, כשמדובר מבחינתם בפוטנציאל אדיר של מאות אלפי אנשים, בעיקר בארה"ב. במסגרת זו בכוונת כלל בריאות לפנות לחברות בשליטה ישראלית כדי שאלו יבטחו את עובדיהן הנמצאים ברילוקיישן באמצעותה.

בימים אלו כלל בריאות נמצאת במגעים מתקדמים לחבירה עם גורמי TPA (כלומר,third party administrator) שיקשרו בינה לבין ספקי השירותים הרפואיים במדינות בהן תבטח תוך מתן שירותי טיפול בתביעות. כלל בריאות תשקיע סכום ניכר בהקמת הפעילות, כשלפי ההערכות מדובר בכמה מיליוני דולרים בשלב הראשון.

בכל הנוגע לביטוחי בריאות לישראלים המתגוררים מחוץ לגבולות ישראל מדובר בשוק בעל פוטנציאל גדול, לצד דייויד שילד שמכסה רק חלק קטן מהישראלים שמתגוררים בחו"ל ללא ביטוח בריאות מקומי. מבחינת אספקת ביטוח בריאות ל-"EXPATS" זרים, מדובר בתחום תחרותי בו פועלות חברות רבות בעולם. עם זאת בכלל ביטוח, בניהול שי טלמון, רואים יתרון לפעילותם הבינלאומית גם בתחום זה על רקע שבבעלות הקבוצה שתי חברות ביטוח בארה"ב (חברת גארד) ובבריטניה (ברודגיייט) שגם באמצעותן בכוונתה לפעול בתחום ולבצע את הפרונטינג לביטוח.