המחוזי: קיים חשש למצבן הכלכלי של חברות הנדל"ן רמט ומרלז

עיריית מודיעין ביקשה לעכב את ביצוע פסק הדין המחייב אותה לשלם כ-5 מיליון שקל למספר חברות, בהן רמט ומרלז - זאת בטענה כי קיים ספק רב בנוגע ליכולתן להשיב לה את הכספים אם ערעורה יתקבל

בית המשפט המחוזי בתל-אביב קובע כי קיים חשש בנוגע למצבן הכלכלי של חברות הנדל"ן רמט ו"מרלז החברה לבניין ונכסים מישור החוף".

השופטת דניה קרת-מאיר התבקשה על-ידי עיריית מודיעין לעכב את ביצוע פסק הדין, המחייב את העירייה לשלם למעלה מ-5 מיליון שקל למספר חברות, בהן רמט ומרלז. זאת, עד להכרעה בערעור שבכוונתה להגיש לעליון.

העירייה טענה כי קיימת ידיעה שיפוטית באשר למצבן של חברות הנדל"ן בארץ לנוכח המשבר הכלכלי העולמי, וכי רבות מחברות הבנייה הופכות לחדלות פירעון, ולכן קיים ספק רב בנוגע ליכולתן להשיב לה את הכספים, אם ערעורה יתקבל.

עיריית מודיעין טענה כי רמט נמכרה במארס 2008 לאיש העסקים אלי אלעזרא לאחר שנקלעה לחובות, ואלעזרא עצמו נתון גם הוא בקשיים כלכליים. בנוגע למרלז - נטען כי היא הפסיקה את פעילותה ב-2004, ועסקיה הועברו לאייל יונה ואמנון ברזאני מקבוצת חפציבה שקרסה.

רמט טענה בתגובה כי אלעזרא הזרים עשרות מיליוני שקלים לחברה, ומצבה הפיננסי יוצב ונמצא כיום במגמה חיובית. בנוגע לאלעזרא אחזקות, שלטענת העירייה נמצאת בקשיים - טענה רמט כי זו הגיעה להסדר לגבי החזר האג"חים ומצבה יציב ואיתן.

מרלז טענה בתגובה כי היא משמשת כחברת אחזקות שבבעלותה 53% ממניות התחנה המרכזית החדשה בתל-אביב, מספר קרקעות ברחבי הארץ ואחזקות בחברות העוסקות בתחומי נדל"ן והשקעות שונים. כמו כן, ציינה כי ברזאני מכר לפני כשנה וחצי את אחזקותיו בחברה לאייל יונה, כך שמרבית אחזקות מרלז מצויות בידי יונה, ואין כל קשר בין פעילות מרלז לבין פעילות חפציבה.

השופטת קרת-מאיר השתכנעה כי יש מקום לעיכוב ביצוע התשלום בנוגע לרמט ומרלז, מאחר שקיים חשש באשר למצבן הכלכלי. היא הורתה כי כספי פסק הדין יופקדו בקופת בית המשפט עד להכרעה בערעור. (ת.א. 1510/02).