המועמדים הבולטים להחליף את יוחנן צנגן כמנכ"ל רשת: אבי צבי, אורי שנער ואילן טוביהו

(עדכון) - לאחר ש"גלובס" חשף את התפטרותו, צנגן הודיע על פינוי כורסת המנכ"ל לאחר 18 שנה ; יכהן כסגן יו"ר רשת מטעם בעל המניות אודי אנג'ל ; "אעסוק בפיתוח עסקים חדשים לרשת ובהסדרת הרגולציה בשוק הטלוויזיה"

רגע אחרי חשיפת התפטרותו של מנכ"ל זכיינית ערוץ 2 רשת, יוחנן צנגן, ובורסת השמות על המועמדים להחלפה כבר החלה, כאשר מדובר במועמדים מתוך רשת והן מחוצה לה. כפי שפורסם לראשונה אתמול באתר "גלובס", יוחנן צנגן, מנכ"ל רשת ב-18 שנים האחרונות, הודיע על התפטרותו, והוא ישמש כסגן יו"ר רשת מטעם אודי אנג'ל. צנגן נימק את החלטתו ברצונו להפסיק את עבודת הניהול השוטף, ולעסוק בפיתוח עסקים חדשים לרשת ובהסדרת הרגולציה בשוק הטלוויזיה בישראל.

נכון למועד פרסום הידיעה, טרם נקבע מי יחליף את צנגן, אולם בורסת השמות והספקולציות כבר החלה. בפגישות שנערכו הבוקר ברשת, הובהר כי ההחלטה בדבר המנכ"ל החדש תתקבל בשיתוף עם צנגן, שכן צנגן ישמש כאמור כסגן יו"ר רשת.

בענף הטלוויזיה העריכו היום, כי יש מספר מועמדים פוטנציאלים שעשויים לתפוס את מקומו של צנגן. שם שכבר עלה הבוקר, הוא אבי צבי, המכהן כמנהל עסקי המדיה של קבוצת עופר. צבי שימש בעבר כמשנה למנכ"ל חברת האינטרנט נטוויז'ן, ומאז החלטתם של אודי אנג'ל וסמי עופר להיכנס לתחומי המדיה, הוא משמש כמנהל עסקי הקבוצה בתחום זה.

בין השמות הנוספים שעלו ב"בורסת השמות", מתוך רשת ומחוצה לה, ניתן למצוא את אורי שנער, ששימש בעבר כמנכ"ל ונשיא זכיינית ערוץ 2 קשת, וכיום הוא מבעלי חברת האינטרנט אניבום; אילן טוביהו, בעבר מנכ"ל טלעד וכיום המשנה למנכ"ל רשת; שירה מרגלית, לשעבר מנכ"ל משותף במקאן אריקסון וכיום משנה למנכ"ל לענייני תוכן ברשת; יונה ויזנטל, סמנכ"ל התוכן בחברת הלוויין yes, ליעד ורדימון, יו"ר נגה תקשורת; ויורם מוקדי, לשעבר יו"ר מועצת הכבלים והלוויין וכיום סמנכ"ל רגולציה ב-HOT.

צנגן עובד בתעשיית הטלוויזיה מזה 33 שנים, והוא המנכ"ל היחיד ששימש בתפקידו ללא הפסקה מאז פורסם המכרז הראשון לערוץ השני. קודם הצטרפותו לרשת, שימש צנגן במשך 15 שנים כסמנכ"ל הכספים של רשות השידור.

צנגן: "אני בר מזל על שנפלה בחלקי הזכות להיות באחד התפקידים המרתקים והחשובים בתעשיית הטלוויזיה בישראל. יש ברשת דירקטוריון מקצועי, סגל מנהלים מצוין וצוות עובדים מנוסה ואכפתי - ולכולם אני חייב תודה גדולה".

לדברי צנגן, בתפקידו החדש בכוונתו לפעול ליצירת תנאים רגולטורים שיאפשרו קיום טלוויזיה מסחרית איתנה בישראל. במסגרת תנאים אלו יפעל צנגן לביטול התמלוגים המשולמים לרשות השנייה, להפחתה של 80% בדמי הזיכיון ולמיקוד הרגולציה על בסיס מתווה היוצרים - מהלך אותו הוביל.

יוסי רוזן, יו"ר דירקטוריון רשת: "קיבלתי בצער רב את הודעתו של יוחנן צנגן. מבחינתנו יוחנן צנגן הוא מר טלוויזיה מסחרית איכותית, ובכך הוא תרם לרשת ולטלוויזיה המסחרית בכלל. הדירקטוריון יחליט על מינוי מחליף ליוחנן בתקופה הקרובה".