אובמה "מקבל אחריות" לבונוסים ב-AIG: "אנחנו נתקן את כל הבלגן"

"וושינגטון כולה נסערת וכולם מפנים אצבעות זה על זה ואומרים שהאחרים אשמים - הדמוקרטים או הרפובליקנים. אני אקח את האחריות, אני הנשיא"

נשיא ארה"ב ברק אובמה אמר אמש (ד') שהוא יקבל על עצמו את האחריות לתשלומי הבונוסים בחברת AIG אם יהיה בכך כדי להפסיק את מחול השדים של חילופי ההאשמות בנושא.

"וושינגטון כולה נסערת וכולם מפנים אצבעות זה על זה ואומרים שהאחרים אשמים - הדמוקרטים או הרפובליקנים. אני אקח את האחריות, אני הנשיא", אמר אובמה בהופעה בעיריית קוסטה מסה בקליפורניה.

עם זאת, הוא הבהיר שתשלום הבונוסים הוא לא באמת אשמתו. "לא אנחנו חתמנו על החוזים הללו", אמר, "אך תפקידי הוא לוודא שאנחנו נתקן את כל הבלגן הזה, גם אם לא אנחנו גרמנו לו".

דברי אובמה היו למעשה ניסיון לשנות את הנושא, ולחזור להתמקד בשיפוץ כללי של הפיקוח הפיננסי, שרבים טוענים כי חולשתו איפשרה את הבעיות הנוכחיות. "אנחנו חייבים להבטיח שתהיה לנו רגולציה שלא תאפשר לחברות לקחת את הסיכונים הענקיים הללו, שהם גדולים עד כדי כך שהם יכולים להפוך את כולנו לבני ערובה", אמר הנשיא.

1,300 בני אדם המתינו בתור לרכישת כרטיסים לפגישה עם אובמה בעיריית קוסטה מסה. הנשיא נכנס לאולם על רקע קריאות "אובמה, אובמה". השאלה הראשונה שהופנתה אליו היתה אם ירוץ לכהונה נוספת כנשיא. הוא השיב שממשלו יישפט על פי יכולתו לשפר את המצב הכלכלי, להתקדם בנושא הרפורמה בשירותי הבריאות ולבצע רפורמות בתחומי האנרגיה וחינוך מוזל יותר, ביחד עם ריסון הגירעון התקציבי הפדרלי.