לא יודעים למי לתרום? בקרוב יושק אתר אינטרנט עם מידע מלא על עמותות ומלכ"רים

יכולת העיון ברשימת העמותות והמלכ"רים היתה אפשרית עד כה רק באמצעות הגעה פיזית למשרדי רשם העמותות בירושלים

יוזמה חדשה תאפשר לכל גולש למצוא באינטרנט בקלות וללא תשלום את כל המידע על עמותות המגזר השלישי ופועלן. מאגר המידע האינטרנטי יאפשר למי שמבקש או מתבקש לתרום לעמותה מסוימת, למתנדבים וגם לציבור הרחב לקבל מידע אמין ומיידי באשר לכל העמותות והמלכ"רים בישראל.

אתמול (ד') נחתם חוזה בין משרד המשפטים, יד הנדיב וג'וינט ישראל, לפיתוח והקמת מאגר המידע. יכולת העיון האמורה היתה אפשרית עד כה רק באמצעות הגעה פיזית למשרדי רשם העמותות בירושלים.

מנכ"ל משרד המשפטים, עו"ד משה שילה, אמר כי "האתר ירכז בתוכו לא רק את המידע המצוי בתיקי רשם העמותות ובעתיד גם בתיקים של החברות לתועלת הציבור, אלא גם אינפורמציה חשובה ורלבנטית בנוגע למבחני תמיכה של הממשלה, קיומו או אי קיומו של אישור על פי סעיף 46 לפקודת מס ההכנסה, סכומי התמיכות הממשלתיות ועוד".

בישראל רשומות היום כ-25 אלף עמותות, המעסיקות כ-230 אלף שכירים ומפעילות מספר דומה של מתנדבים.

ישראל היא המדינה השלישית בעולם המקימה מאגר גיידסטאר שכזה, אחרי ארה"ב ואנגליה שם זכו המאגרים להצלחה רבה. הם הניעו עמותות לעשות שימוש אפקטיבי ברשת האינטרנט, בין היתר ע"י הקמת אתרים המחברים בין מתנדבים ותורמים לבין עמותות הזקוקות ליד מסייעת, והגבירו שיתוף בידע ושיתופי פעולה.

משרד המשפטים יזם את הקמת המאגר, בשיתוף ארגון יד הנדיב. בהמשך, מתוך רצון לשתף פעולה עם המגזר השלישי, הם פנו לג'וינט ישראל והחליטו להקים יחד את המאגר, שיכלול מידע רשמי מתוך דו"חות שהעמותות מחויבות להגיש לרשם העמותות ולצידו ישלבו העמותות מידע נוסף על פעילותן.

משרד המשפטים ויד הנדיב יממנו את עלויות המיזם בחלוקה שווה למשך חמש שנים וג'וינט-ישראל קיבל על עצמו את האחריות להקמת המאגר והפעלתו. המאגר צפוי לעלות לאוויר במתכונת מצומצמת כבר בקיץ הקרוב ולהתרחב בהדרגה עד ההשקה הרשמית והמלאה הצפויה בתחילת 2010.