מנכ"לי הבנקים האמריקניים חוששים שהטלת מס של 90% על בונוסים תבריח העובדים 'מבריאי הכלכלה': "התאוששות המגזר הפיננסי עלולה להידחות"

(עדכון) - החקירות נגד AIG מתחילות להניב תוצאות: התובע הכללי של קונטיקט דיווח כי היקף הבונוסים שחולקו הוא 218 מיליון דולר - ולא 165 מיליון דולר כפי שדיווחה AIG ; קיבלה 173 מיליון דולר ככספי חילוץ ; מנכ"ל בנק אוף אמריקה קרא לעובדיו להתקשר לפוליטיקאים ולהביע עמדה

באופן לא ממש מפתיע, לא כולם מרוצים מהתקנות החדשות למיסוי בונוסים: המנכ"לים של בנק אוף אמריקה, סיטיגרופ ו-JP מורגן, חוששים ככל הנראה שהתקנות להטלת מס של 90% על בונוסים בחברות שקיבלו סיוע ממשלתי, בעקבות שערוריית הבונוסים ב-AIG, יסיחו את דעתם של עובדיהם, כולל ההנהלה הבכירה עצמה, ויהוו הרעה משמעותית בתנאי ההעסקה שלהם ופגיעה במוטיבציה שלהם.

מנכ"ל בנק אוף אמריקה קנת לואיס, כינה את המס "לא הוגן" במזכר ששלח אתמול (ו') לעובדים. לואיס הביע חשש כי המסים עלולים לגרום נזק בלתי מכוון ולדחות את התאוששות המגזר הפיננסי. המנכ"ל גם קרא לעובדיו להתקשר לפוליטיקאים ולהביע את עמדתם בנוגע למס.

מנכ"ל סיטיגרופ , ויקראם פנדיט, אמר כי הבנק שהוא עומד בראשו "עובד בכל דרך נאותה עם הממשלה ועם קובעי המדיניות". פנדיט, אף הוא במזכר שהופץ לעובדים, כתב: "העבודה שכולנו עשינו כדי לנסות לייצב את המערכת הפיננסית וכדי להניע מחדש את הכלכלה תהיה מעוכבת באופן מובהק אם נאבד את האנשים המוכשרים שלנו בעקבות אישור התקנות בקונגרס".

ג'יימי דיימון, מנכ"ל JP מורגן צ'ייס , אמר בשיחת ועידה שניהל עם יותר מ-200 בכירים בבנק, כי הוא מודאג מהנושא של שימור עובדים, וציין גם הוא כי הוא עובד בשיתוף פעולה מלא עם הממשלה.

שלושת המוסדות יחד, נציין, קיבלו אשתקד יותר מ-100 מיליארד דולר לסיוע - מכספי משלמי המיסים האמריקניים.

ביום חמישי אישר בית המחוקקים האמריקני ברוב מוחץ את תקנות המס, כאמור בעקבות שערוריית הבונוסים האחרונה ב-AIG, אשר חילקה - לפי דיווחה - בונוסים בהיקף 165 מיליון דולר מכספי משלמי המסים, אחרי שזכתה לחילוץ בהיקף 173 מיליארד דולר.

אך כאילו לא די בכך, ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח היום כי היקף הבונוסים שחילקה AIG גבוה יותר, כביכול, מזה שעליו דיווחה: 218 מיליון דולר. את המידע מסר לאתר העיתון התובע הכללי של קונטיקט, ריצ'רד בלומנטל, במסגרת חקירת המדינה נגד החברה - במקביל ל-18 מדינות נוספות בארה"ב.

כך או כך, בשבוע הבא יועמדו התקנות לאישור הסנאט. יש הטוענים כי התקנות מנוגדות לחוקה, ויש הסבורים כי ההצעה מזמינה תביעות משפטיות. נכון לעכשיו, מומחים משפטיים מעריכים כי סיכויי ההצלחה של תביעות כאלה נמוכים.