א.אהרנסון פספסה זכייה במכרז להרחבת כביש 79 בשל היעדר סיווג

לו השיגה את הסיווג הממשלתי בזמן היתה יכולה לזכות; היקף הפרויקט: כ-400 מיליון שקל

חברת התשתיות א.אהרנסון, שבבעלות אוסיף שבשליטת שלמה אייזנברג, פספסה באחרונה הזדמנות לזכייה במכרז גדול בתחום תשתיות הכבישים.

ל"גלובס" נודע כי החברה הלאומית לדרכים (מע"צ החדשה) פסלה באחרונה הצעה של א.אהרנסון במכרז לשדרוג והרחבת כביש 79, זאת מאחר ובמועד הקובע להגשת ההצעות במכרז לא החזיקה החברה בסיווג ממשלתי מתאים לביצוע העבודות. בעקבות הפסילה, הוכרזה חברת מ. בנימין, שבשליטת מרדכי בנימין, כזוכה במכרז.

מדובר במכרז לשדרוג והרחבת כביש 79 בקטע שבין צומת סומך לצומת המוביל, בהשקעה הנאמדת ב-350-400 מיליון שקל. למכרז ניגשו 10 חברות תשתית בהן דניה סיבוס, סולל בונה, טר ארמה, קל בנין, חופרי השרון ועוד.

שתי ההצעות הזולות ביותר במכרז היו של א.אהרנסון וחברת מרדכי בנימין, שכאמור נהנתה מפסילתה של אהרנסון והוכרזה כזוכה. מקורות בענף התחבורה ציינו כי כיום א.אהרנסון כבר מחזיקה בסיווג המתאים לביצוע הפרויקט. המקורות ציינו כי מבחינה משפטית למע"צ לא הייתה ברירה אלא לפסול את ההצעה, מאחר והיא לא עמדה בתנאי המכרז.

העבודות במסגרת המכרז כוללות הרחבת הכביש לדו מסלולי ודו נתיבי, לאורך של 8.5 ק"מ, ביצוע הפרדה בין המסלולים, התקנת מעקות הפרדה בצידי הדרך ושוליים תקינים והצבת תאורה לאורך הכביש.

כמו כן, יבוצעו בתוואי המורחב ארבעה מחלפים חדשים (שפרעם מערב, עדי-הרדוף, שפרעם מזרח וביר אל מכסור) שיחליפו צמתים מרומזרים, ויכללו ביצוע הפרדה מפלסית ורמפת ירידה מהכביש, תוך הסדרת תנועת כלי הרכב לכיוון מזרח או מערב.

תגובת אוסיף לא התקבלה. בחברה הלאומית לדרכים סרבו להתייחס. *