יזם הפרויקט המוקם בשטח מרכז הסחר העולמי בניו יורק מבקש עזרה במימונו מהממשל

לארי סילברסטיין הוא היזם הפרטי המפתח פרויקט להקמת 3 מגדלים באתר אסון התאומים ; פורט אות'וריטי ידרוש בתמורה למימון חלקי חלק מרווחי הפרויקט

הוול סטריט ג'ורנל פרסם כי מקורות המקורבים לעניין דיווחו כי לארי סילברסטיין, היזם הפרטי אשר מפתח פרוייקט להקמת 3 מגדלים באתר מרכז הסחר העולמי בניו יורק, בו ניצבו עד ל-11 בספטמבר 2001 מגדלי התאומים שקרסו, ביקש את עזרתו הפיננסית של הממשל לפחות בבניית שניים מהמגדלים.

פורט אות'ורטי של ניו יורק וניו ג'רזי, הסוכנות הממשלתית שבבעלותה המתחם, שוקלת את העזרה במימון פיננסי לפחות לאחד מן המגדלים שמקים סילברסטיין, כך על פי אותם מקורות.

בתמורה, פורט אות'וריטי אשר בעצמו עומד בפני קיצוץ תקציבי בעודו מחוייב לפרוייקטים בענייני תחבורה ותשתיות, ידרוש הסכמות מסילברסטיין, ובהן הסכמות לקבל חלק מרווחי פרוייקט הבניה.

התוכנית הכוללת בנייה של 5 גורדי שחקים בשטח של 16 אקרים, אנדרטת זיכרון, מרכז קניות ומרכז לאומנות. רוב הפיתוח היה צפוי להתבצע בין 2011-2013, אך כעת לא ברור תאריך פתיחת העבודות, דיווח הג'ורנל.

סילברסטיין התכוון לממן את שלושת הבניינים בעזרת תשלומי הביטוח בעבור המתקפה הטרוריסטית שהביא לקריסת בנייני התאומים ב-2001, וכן בעזרת אג"ח מסובסדות ע"י המדינה, והתחייבויות מפורט אות'וריטי ומעריית ניו יורק לרכוש חלק מהפרוייקט.

נראה כי בתנאים הכלכליים הנוכחיים, גיוס הון לבניית המשרדים כמעט ואינו אפשרי.