מורגן סטנלי הכפיל את מסגרת האשראי לכור ל-330 מיליון פרנק שוויצרי לטובת המשך רכישת מניות קרדיט סוויס

מסגרת האשראי שהעמיד מורגן סטנלי לטובת כור הינה מסוג נון-ריקורס ; המסגרת של 165 מיליון פרנק שוויצרים תצטרף למסגרת האשראי המקורית בסך זהה שעלייה כבר הוסכם בין הצדדים

העלייה החדה במניות הפיננסים וביניהן קרדיט סוויס הגבירה את הביטחון של הבנקים בהשקעה. היום הודיעה כור , מקבוצת אי.די.בי כי מורגן סטנלי הכפיל את היקף האשראי שהקצה לחברה לצורך ההשקעה בקרדיט סוויס לרמה של 330 מיליון פרנק שוויצרי (294 מיליון דולר).

לפני מספר חודשים חתמה כור על הסכם מימון עם מורגן סטנלי, שמטרתו מימון ההשקעה בבנק השוויצרי בו מחזיקה כיום כור כ-3%. במסגרת ההסכם,

העניקה מורגן סטנלי לכור הלוואה של 165 מיליון פרנק שוויצרי. נכון לדו"חות השנתיים של כור, החברה ניצלה רק 43 מיליון פרנק שוויצרי מהמימון. ואילו כעת מוכפל היקף האשראי.

ע"פ הערכות בשוק ההון הגידול בהיקף האשראי נובע מהעלייה בביטחון של הבנקים בהשקעה, וזאת בעקבות העליות החדות במניות הפיננסים בעולם. נזכיר כי בשבועיים האחרונים טיפסה מניית קרדיט סוויס ביותר מ-50% לשווי של 34.8 מיליארד דולר. אגב, העליות בקרדיט סוויס, התבטאו היטב גם במניית כור שזינקה בשבוע האחרון ב-41% ובמחזורים גבוהים.

כור תוכל להשתמש בקו האשראי שניתן כדי להגדיל את השקעתה בבנק, או לחלופין כדי לפדות את האשראי שקיבלה מגולדמן זאקס. נזכיר כי החל ממאי הקרוב יכול גולדמן זאקס לפרוע את האשראי שהעניק לכור אשר עומד על יותר מ-200 מיליון פרנק שוויצרי. אם יחליט הבנק לפרוע את ההלוואה, הרי שכור תוכל לשלם לפחות חלק מהסכום באמצעות ההלוואה מגולדמן זאקס.

עוד נציין כי לא מן הנמנע כי הסכמי המימון הנוכחיים יורחבו, שכן בימים אלה מנהלת כור מגעים עם בנקים זרים בנושא קבלת אשראי להשקעה בקרדיט סוויס.

לפני כשנה החליט בעל השליטה באי.די.בי, נוחי דנקנר לנצל את הירידות במניות הפיננסים ולהיכנס להשקעה בקרדיט סוויס. לאחר סדרה של רכישות ומימושים, באוקטובר האחרון, ביצע דנקנר את הרכישה המשמעותית, וקנה כ-3% מהבנק תמורת יותר ממיליארד דולר. רוב ההשקעה בוצעה מהון עצמי וחלק מהמימון של גולדמן זאקס. באותו הזמן שוק המניות היה בעיצומו של גל תיקון אגרסיבי כלפי מעלה, ותוך זמן קצר היה דנקנר מורווח עשרות אחוזים על ההשקעה.

אולם מאז השתנה הסנטימנט, והעליות התחלפו לירידות. בשיא גל הירידות, היה דנקנר מופסד על הנייר כמיליארד שקל. אך המגמה החיובית ששררה בשווקים בשבועות האחרונים, סייעה לו למחוק את ההפסדים ולעבור לרווחיות.