IBM פיתחה ממברנה לסינון מים בשיתוף עם חברה יפנית ומרכז מדעי בסעודיה

פנינה וורטמן, מנהלת הפיתוח העסקי וחדשנות פתרונות במעבדת המחקר של IBM בחיפה: "ניהול חכם של תחום המים הוא אתגר הניצב כיום בפני כל ממשלה ולמעשה בפני כל עסק, בכל מקום על פני כדור הארץ"

מה משותף ל- IBM ולחברת נטפים? שתיהן עוסקות בטכנולוגיות מים. זה נשמע אולי מוזר, אבל זה נכון. ענקית המיחשוב IBM החלה לפתח במעבדת המחקר שלה בחיפה טכנולוגיות להתמודדות עם בעיות דליפת מים במערכות צנרת ההולכה. הפעילות במעבדת המחקר של IBM בחיפה היא חלק ממיזם עולמי של התאגיד לפיתוח פתרונות אסטרטגיים לניהול מים.

החוקרים של IBM בחיפה מפתחים לצורך זה אלגוריתמים ומחשבים שיידעו לחזות דליפות ולאתר מקטעי צנרת בעייתיים, בדרך לאופטימיזציה של לחצים ופעילות תחזוקה שוטפת של הצנרת הזאת.

פנינה וורטמן, מנהלת הפיתוח העסקי וחדשנות פתרונות במעבדת המחקר של IBM בחיפה, ציינה כי "ניהול חכם של תחום המים הוא אתגר הניצב כיום בפני כל ממשלה ולמעשה בפני כל עסק, בכל מקום על פני כדור הארץ. IBM מיישמת את המומחיות המוכחת שלה בבניית מערכות חכמות וניתוח נתונים, כדי לאפשר לחברות ולממשלות להתמודד באופן יזום ויעיל עם מכוון הנושאים המורכבים הנוגעים לאספקת המים".

IBM אף מציגה ממברנה חדשה לסינון מים, שפותחה במעבדותיה בשיתוף פעולה עם חברה יפנית ומרכז מדעי בסעודיה. ממברנה זו עושה שימוש בתהליך כימי ייחודי המאפשר לטענת החברה סינון יעיל משמעותית לעומת פילטרים מסורתיים. עוד נמסר מהחברה, כי כשמזרימים בלחץ מים מזוהמים דרך הממברנה הזאת, היא מסננת החוצה מלחים וסוגים מסוימים של רעלים, ומעבירה דרכה רק מים טהורים.