גפילטע TO GO: "גלובס" בדק מספר אפשרויות להזמנת קייטרינג לליל הסדר

לקראת פסח בדק "גלובס" את האלטרנטיבה של הזמנת קייטרינג לארוחת ליל הסדר: מהקניידלעך המסורתי ועד לארוחת גורמה בסגנון צרפתי, מ-70 שקל ועד 220 שקל לסועד ; העיקר שבסוף לא צריך לשטוף כלים

ליל הסדר וארוחת ערב ראש השנה הן ארוחות מרובות משתתפים, במגוון גילאים, רצונות, הרגלים ועדות, ועל המארחים לנסות להשביע את רצון כולם, עובדה הכרוכה בתכנון מדוקדק, קניות מתישות, ועמידה של שעות רבות במטבח. לכל אלה קיימת גם אופציה אחרת, של הזמנת קייטרינג. בשביל לממש אותה צריך לעשות "סוויץ'" בראש (וגם לפתוח את הארנק יותר מהרגיל).

הרבה יותר פשוט להגיע לשולחן החג כששף מקצועי חשב על התפריט, ערך את הקניות, בישל, תיבל, ואפילו דאג לשטיפת הכלים.

לרגל החג הקרב כינס "גלובס" צוות טועמים שכלל את השפים איתן מזרחי, שף מלון קראון פלזה סיטי סנטר במגדלי עזריאלי בתל-אביב, והשף הראשי של רשת הולידי אין בישראל, וגיא פרץ, לשעבר שף מסעדת ORO וכיום בעל רשת המסעדות "מרקש אקספרס", ופאנל של 6 טועמים בגילאים שונים בני עדות שונות, שהתכנסו כדי לטעום מתפריטי ארוחות ליל הסדר של 6 מטבחים שונים, אותם ניתן לרכוש ב-take away: מלון הילטון תל-אביב, המסעדה היהודית סנדר, מסעדת קסרול המציעה ממטעמי המטבח היהודי הטריפולטאי, העיראקי והמרוקאי, קייטרינג "אוריתה" של השפית אורית פרי, קייטרינג "בנגיעה אישית" ממטבחה של השפית ענבר להב, וכן ארוחת חג ממטבח ניר עציון.

את הטעימות אירח מלון קראון פלזה סנטר, והן הוגשו בצורה עיוורת כך שהטועמים לא יכלו לדעת מאיזה מטבח טעמו לפני שחיוו את דעתם על האוכל. השפים שיקללו בחוות הדעת שלהם גם את נוחות האריזות והחימום של כל אחת מהארוחות שנדגמו.

ככלל, ניתן לומר שהטועמים מצאו שכל הארוחות היו טעימות למדי ולא נטעם כל פריט אותו ניתן היה לציין לגנאי. אולם כיוון שיש הפרשי מחירים בין הארוחות השונות, (הנעים בין כ-70 שקל למנה כשמרכיבים תפריט של ניר עציון ל-220 שקל למנה במחיר מלא בהילטון תל-אביב) וחומרי גלם שונים, ניסה הצוות לדרג גם את התמורה בעד הכסף (value per money) בכל אחד מהתפריטים, ומצא כי לציון הגבוה ביותר זכה הקייטרינג של השפית ענבר להב. לציון מיוחד לשבח, הן על האריזה וקלות החימום והן על טיב המרכיבים והטעמים, זכה גם הקייטרינג של מלון הילטון, למרות שמחירו בין הגבוהים.

קייטרינג "בנגיעה אישית"

ענבר להב, בוגרת חברות קייטרינג מובילות ("מגי ותולי" ולימור אפרת") מציעה ארוחת חג בבישול גורמה בניחוח צרפתי.

כשר: ללא תעודת כשרות.

כשרות לפסח: ללא תעודת כשרות, אולם ללא חמץ.

מה בתפריט? מנה ראשונה, אחת לבחירה: פילה סלמון נורווגי טרי בווסאבי תפוזים, קציצות עוף בטטה וגי'נג'ר עם רוטב כוסברה פיקנטי או פטה כבד מעודן עם ריבת בצל.

מנה עיקרית - אחת לבחירה: ביף בורגיניון מעגל טרי-מקומי עם ירקות שורש, רוסטביף עם חרדל ועשבי תיבול, נתחי פילה עוף עם פטריות פורטבולו, שמפניון, יין לבן ולימון, שוקי עוף בשזיפים, יין אדום ישראלי ובצלצלים או סטייק פרגית בחלב קוקוס קארי וחרדל.

שתי תוספות לבחירה: אורז בסמטי וקינואה שחורה מעוטר בגרעיני רימון ועירית, בייבי תפוחי אדמה עם רוזמרין ולימון, פרחי ברוקולי בויניגרט ושקדים או דלורית מקורמלת.

קינוח לבחירה: מוס שוקולד בלגי וליקר גרנד מרנייה או קרם מלבי עם מרקחת תות ותות טרי.

דבר הטועמים: השפים וסגל הטועמים היו תמימי דעים בנוגע למרכיבים המשובחים מהם עשוי האוכל והטעמים המצוינים. לציון לשבח זכו נתחי העוף בפורטובלו, וסטייק הפרגית בעל הניחוח האוריינטלי. גם הברוקולי קיבל מחמאות. הילדים התלהבו מקינוח הקרם מלבי.

אריזה: חמגשיות מהן צריך להעביר לכלי חימום והגשה. הפריט מיועד לחימום במיקרוגל, בתנור ובסירים בהתאם למנה.

מינימום הזמנה: 8 סועדים.

איסוף: רעננה.

טלפון להזמנות: (עד 31 במארס). ענבר להב 052-3296038.

מחיר: 150 שקל לסועד.

תמורה לכסף: 10.

מלון הילטון תל-אביב

מסורת מכירת האוכל לליל הסדר החלה בהילטון תל-אביב בתחילת שנות ה-2000, וכיום נמכרות בכל פסח כ-1,200 מנות ממטבחו של השף אביגדור ברו.

כשר: כן.

כשרות לפסח: כן.

מה בתפריט? המלון מציע חבילות הכוללות מנה ראשונה, מרק, מנה עיקרית ומנה אחרונה, ומעניק ללא תוספת מחיר גם צלחת פסח, וכן פרוסת דג ממולא וחזרת אדומה לכל סועד. מנה ראשונה לבחירה: פילה נסיכת הנילוס עם רוטב עגבניות פיקנטי (חריימה) פטריות ירדן, יער ואנוקי מוחמצות ומעושנות וקונפי עגבניות. מרקים: מרק עוף צח עם קניידלך (2 כדורי קניידלך לאדם), מרק כתומים (גזר, בטטה ודלעת), מנות עיקריות לבחירה: עוף בקדירה עם בצלצלי שאלוט, ארטישוק, ופטריות, קונפי אווז, רוטב תפוזים, אוסובוקו עגל, דג דניס שלם אפוי בתנור,ברוטב לימון ותפוח אדמה במילוי פיטריות על מצע קפונטה חצילים (צמחוני). כל המנות מוגשות עם :תפו"א ליונז, ירקות שורש אפויים וצימס. קינוחים: עוגת זאכר (שוקולד), מרקיז שוקולד, עוגת גזר.

תגבור מנות שלא במסגרת חבילה: מנה ראשונה 50 שקל למנה, מרק 30 שקל למנה, מנה עיקרית 80 שקל למנה, קינוח 35 שקל.

דבר הטועמים: כל הטועמים, שפים, צעירים ומבוגרים, אהבו מאוד את האוכל. למחמאות מיוחדות זכו סטייק אנטריקוט בנוסח "ליונז" שהיה פיקנטי במידה, דג הדניס, הדג הממולא והקניידלעך המסורתיים כמו גם הקינוחים העשירים והמושקעים.

אריזה: השפים ציינו את האריזות של הילטון, המיועדות כולן לחימום במיקרוגל כמוצלחות ביותר. לכל אריזה מצורפת גם חוברת הכוללת הצעות הגשה.

מינימום הזמנה: 4 מנות.

איסוף: הילטון תל-אביב.

טלפון להזמנות: (עד ל-5 באפריל) בטלפון 03-5202023 ובפקס 03-5202179.

מחיר: 220 שקל למנה (179 שקל למחזיקי אמריקן אקספרס וללקוחות חוזרים).

תמורה לכסף: 9.

מסעדת סנדר

המסעדה, המכינה אוכל יהודי מזרח אירופאי כשר מאז שנת 1948, מציעה תפריט ליל סדר לפי מיטב מסורת אירופה.

כשר: כן.

כשרות לפסח: כן.

מה בתפריט? תפריט מודולרי: מרק קניידעלך (27 שקל למנה). מנות ראשונות: דג ממולא, כבד קצוץ, סלט ביצים עם שמאלץ, רגל קרושה, מטיאס (22 שקל למנה). מנות עיקריות, כולל שלוש תוספות לבחירה: לשון עגל עם פטריות, בשר כתף בקר ברוטב פטריות, קציצות בקר מטוגנות, קציצות עוף, קורקבנים ברוטב, עוף בתנור, גולש (55 שקל למנה). תוספות לבחירה: צימעס, כרוב מאודה, תפוחי אדמה בתנור בנוסח פולני, כוסמת (קאשע), אורז עם צימוקים, קישואים ברוטב עגבניות, שעועית ירוקה ועוד. קינוח: קומפוט (17 שקל למנה).

דבר הטועמים: יוצאי אשכנז התענגו על התבשילים, עם דגש על הכבד הקצוץ, צלי הכתף בפטריות, ומרק קניידלעך.

אריזה: חמגשיות וקופסאות מהן מעבירים לכלי חימום והגשה. לחימום במיקרוגל, בתנור ובסירים בהתאם למנה.

איסוף: במסעדה ברחוב לוינסקי 54 או במשלוח (15 שקל למשלוח בתוך תל-אביב, 30 שקל לר"ג-גבעתיים)

טלפון להזמנות: 03-5371872 בימים א'-ו' בין השעות 12:00-17:00.

מחיר: כ-140 שקל לסועד. 10% הנחה למזמינים מעל ל-10 מנות עיקריות.

תמורה לכסף: 9.

קייטרינג אוריתה

אורית פרי היא בשלנית ותיקה שמסרבת להגדיר את סגנון הבישול שלה. היא מבשלת "מה שבא לה" בסגנון אישי, תוך יכולת לקלוע לגחמותיהם של לקוחותיה.

כשר: ללא תעודת כשרות.

כשרות לפסח: ללא תעודת כשרות, אולם ללא חמץ.

מה בתפריט? אוריתה מציעה ארוחה מודולרית המתומחרת לפי מנות או לפי משקל. בהיצע: מרקים (עוף, בשר) 25-30 שקל למנה, סלטים:

פלפלים קלויים בבלסמי שמן זית ושום ירוק, סלט שורשים ועלים ירוקים עם עשבי תיבול, כבד קצוץ חזרת וחרוסת (25 שקל למנה של 250 גר') ועוד. מנות ראשונות: דג ממולא (17 שקל ליחידה), 20 יח' קניידלך (50 שקל), קציצות כרישה עם בשר (7 שקל ליחידה). בין המנות העיקריות (45 שקל למנה): אושפלוב (תבשיל בוכרי של אורז עוף וגזר), עוף סופריטו (תבשיל ספרדי של נתחי בשר ותפוחי אדמה) ופוטופה (תבשיל צרפתי של צלי בשר עם ירקות שורשים) ועוד. בתוספות: תפוחי אדמה צלויים ברומזרין ושמן זית, בטטות אפויות בקרמל וצ'ילי ואנטי פסטי (25 שקל ל-500 גר').

דוגמאות למנות לפי ק"ג: אוסובוקו טלה עם כרפס ולימון (190 שקל) שוק טלה עם קונפי שום וארטישוק (220 שקל) דג לוקוס עם עשבי תבלין וקרם לימון (200 שקל) ועוד. מתוקים: קומפוט פירות עם תמרים לחים (25 שקל למנה) טרין שוקולד עם בסקוויט נוגט (150 שקל לתבנית אינגליש קייק).

דבר הטועמים: הבישול נעשה בחומרים משובחים. השפים קבעו שמדובר בבישול כפרי מיוחד. הטועמים האחרים החמיאו לדג הלוקוס ולקציצות הכרשה עם הבשר. חילוקי דעות נרשמו לגבי הקניידלך, השונים מאלה המסורתיים ועשויים מחתיכות מצה. היו שטענו שאלה הטובים ביותר שאכלו, ומנגד היו כאלה שגרסו שמדובר בחילול קודש.

אריזה: חמגשיות מהן צריך להעביר לכלי חימום והגשה. הפריט מיועד לחימום במיקרוגל, בתנור ובסירים בהתאם למנה. לכל מנה מוצרפות הוראות חימום ייחודיות.

מינימום הזמנה: אין.

איסוף: שכונת צהלה.

טלפון להזמנות: 054-4475557.

מחיר ממוצע למנה: 160 שקל לסועד.

תמורה לכסף: 8 - בהתחשב בעובדה שמחיר ממוצע של מנה יכול בקלות להגיע ל-180 שקל.

חברת אוכל ביתי ניר עציון

החברה, הפעילה מזה שנים רבות תחת כשרות מחמירה, מציעה תפריט מסורתי לליל הסדר.

כשר: כן.

כשרות לפסח: כן.

מה בתפריט? תפריט מודולרי לדוגמה: מרק עוף ביתי (35 שקל ל-2 ליטר), קניידלעך (30 שקל ל-20 יחידות), דג ממולא (35 שקל ל-6 קציצות), פילה סלמון באגוזים קלויים ולימון (120 שקל ל-4 מנות) סטייק פרגיות ברוטב צ'ימיצ'ורי (100 שקל ל-5 מנות), אומצת בקר פלורנטין (110 שקל ל-5 מנות), סירות תפודים בשמן זית ורוזמרין (60 שקל ל-1.5 ק"ג, קיש פטריות (60 שקל ל-8 מנות), סופלה שוקולד אישי (65 שקל ל-6 יחידות).

דבר הטועמים: מדובר באוכל בסיסי ופשוט, בתיבול סטנדרטי. למרות שהאוכל אינו בר השוואה לבישולי הגורמה האחרים שנדגמו, הטועמים קבעו כי האוכל בהחלט יכול להתאים למי שמבקש לגוון חלק מהארוחה במזון קנוי.

אריזה: קופסאות מתאימות לחימום ישירות במיקרו, עליהן מוטבעות הוראות חימום מדויקות.

איסוף: החברה מציעה שירות הובלה ישירות לבית הלקוח. הזמנות: 24 שעות ביממה (לא בשבת) בטלפון: 1-700-706-266.

מחיר ממוצע למנה: כ-70 שקל לסועד.

תמורה לכסף: 8.

מסעדת קסרול

המסעדה מתמחה בבישול ביתי בסגנון טריפוליטאי, עיראקי ומרוקני מסורתי וכשר ומציעה תפריט take away לליל הסדר בנוסח עדות ספרד

כשר: כן.

כשרות לפסח: כן.

מה בתפריט? תפריט מודולרי. מזטים וסלטים: טחינה לבנה, מוס חצילים, סלט סלק עם חרדל ודבש, סלט כרוב לבן עם זרעי אניס, סלט ירקות טריפוליטאי (28 שקל ל-500 גר'). בין המנות הראשונות: מפרום - פרוסות תפוחי אדמה ממולאות בבשר טחון (18 שקל למנה), מצ'ומה - תבשיל טריפוליטאי של ריאות ברוטב פיקנטי (22 שקל למנה), כבד קצוץ (22 שקל למנה). בעיקריות (מוגש עם אורז): קובה סלק/חמוסטה/במיה (39 שקל למנה), טבחה בלכמון - תבשיל שעועית, בשר ותפוחי אדמה ברוטב אדום (39 שקל למנה), תבשיל עוף מרוקני (42 שקל למנה).

דבר הטועמים: הטועמים ציינו לטובה את תבשילי הקובה, אולם מצאו כי ככלל הבישול בקסרול עתיר בשמן, עובדה שהפריעה למרביתם. השפים ציינו כי מדובר בחומרי גלם טובים אולם בעודף תיבול.

אריזה: חמגשיות מהן צריך להעביר לכלי חימום והגשה. הפריט מיועד לחימום במיקרוגל, בתנור ובסירים בהתאם למנה.

איסוף: במסעדה - לילנבלום 3 תל-אביב.

טלפון להזמנות: (עד 6 באפריל) 077-5448004.

מחיר ממוצע למנה: כ-70 שקל לסועד למנה עיקרית סלטים ותוספות בלבד. 10% הנחה למזמינים מעל ל-10 מנות.

תמורה לכסף: 7.