בפסגות מתחילים לסקר אג"ח קונצרניות: "דן רכב - היחידה מסוגה בעלת יכולת מחזור חוב טובה"

בבית ההשקעות ממליצים להשקיע באג"ח קונצרניות בעלות תשואה שנתית לפדיון העולה על 9% - וגם באיגרת הקצרה, בשל הוודאות ביכולת הפירעון ; "תזרים המזומנים הפנוי יאפשר רכישת 5,000-5,900 כלי רכב"

בבית ההשקעות פסגות מתחילים להמליץ על אגרות חוב קונצרניות, והחברה הראשונה שעל אגרותיה הם ממליצים היא דן רכב , לאחר שבשבוע שעבר פרסמה את דו"חותיה הכספיים השנתיים. דן רכב היא חברת ליסינג תפעולי והשכרת רכב תחת המותג Avis. היו"ר שלה הוא שלום לוי (בתמונה), והיא נשלטת על-ידי אמד פיתוח (54.3%), שבתורה מוחזקת במחצית על-ידי חברת הנכסים של חברת התחבורה הציבורית דן.

האנליסטית טלי מורן ומנהלת מחלקת המחקר Sell-Side, לימור גרובר, סבורות כי דן רכב היא החברה היחידה מסוגה בעלת יכולת מחזור חוב טובה, שאף תגדל אם תצליח למחזר את קרנות החוב שלה. לדברי מורן, "הדבר יביא לתזרימי מזומנים טובים משמעותית", ובנוסף, היא מציינת - לחברה אפשרות להגדיל את המימון ולהסתמך על המימון מצד יבואניות הרכב. החברה ממונפת פחות ממתחרותיה, וגם שיעור הפחת על רכביה נמוך מהשיעור אצלן.

באופן כללי, הנחת העבודה להמלצה על אג"ח קונצרניות היא תשואה שנתית לפדיון (ברוטו) העולה על 9%, המהווה השקעה כדאית. במקרה הנוכחי, הן ממליצות על סדרה ז' , בעלת המח"מ הקצר (תיפדה באוקטובר 2011) למרות התשואה הנמוכה יותר מאמת המידע עליהן המליצו (נכון לשעת הכנת הידיעה האג"ח נסחרת בתשואה שנתית לפדיון של 8.27% ברוטו). זאת, בשל הוודאות הגבוהה יותר לפירעון בטווח הקצר. האגרות הארוכות יותר, על פי הסקירה, "סובלות מסימני שאלה סביב יכולת מחזור החוב", והן צפויות לדעתן להציג ירידה בתשואות לפדיון בעת פירעון האג"ח הקצרה.

לדן רכב 4 סדרות אג"ח קונצרניות סחירות (ד' -ז'), בערך נקוב מצרפי של 827 מיליון שקל, ששווי השוק שלהן נמוך מהשווי הנגזר מערכן המתואם נטו - 933 מיליון שקל (89% מערך זה). להערכתם, שווי נכסי החברה עולה על התחייבויותיה, והיא צפויה לעמוד בהן. הסבירות לתרחיש קיצון (שחיקה העולה על 20% במחירי עסקאות הליסינג ושחיקה העולה על שיעור זהה במכירות כלי רכב) היא נמוכה - והיא מוגדרת כקריסה מיידית של חברה גדולה בענף, אשר תביא לאפקט דומינו.

לחברה, על פי הציפיות, יוותר תזרים מזומנים פנוי של 501-595 מיליון שקל שיאפשר רכישתם של 5,000-5,900 כלי רכב. הסדרות, המדורגות "+A" בתחזית דירוג שלילית על-ידי חברת דירוג האשראי S&P מעלות ו-"A1" על-ידי מדרוג, רמה מקבילה המשקפת את הדרגה החמישית מלמעלה (רמה בינונית גבוהה). התשואה הממוצעת לפדיון בסדרות שלה היא 11.4% במח"מ משוקלל של 2.7. לסדרה 2 סדרות נוספות (ב' ו-ג') שאינן סחירות.

דן רכב אגח זדן רכב אגח ז