רייפמן: חילקתי 3 מיליון דולר לנושים בחודש שעבר; החוב לשלי נרקיס - כ-17.5 מיליון דולר

אלי רייפמן, מייסד אמבלייז, נחקר היום בחקירה נגדית בהליך בו מבקשת קרן הגידור CCM להוציא צו לכינוס נכסיו בטענה לחוב ; הודה כי ישנם נכסים השייכים לו אך אינם רשומים על שמו

אלי רייפמן, מייסד אמבלייז והמחזיק ב-15% ממניותיה, אמר היום (ג') בבית המשפט המחוזי בתל-אביב כי היקף חובותיו נאמד בכ-35 מיליון דולר, ואישר כי בחודש שעבר העביר באמצעות עורך דינו 3 מיליון דולר ל-7 נושים. רייפמן הודה כי טען בעבר כי אין כל נכסים על שמו, והודה כי ישנם נכסים השייכים לו אך אינם רשומים על שמו.

רייפמן נחקר היום בחקירה נגדית בהליך בו מבקשת קרן הגידור CCM להוציא צו לכינוס נכסיו בטענה לחוב. הקרן טענה כי מן ההלוואות שרייפמן נוטל בתקופה האחרונה ניתן ללמוד כי הוא פושט-רגל. רייפמן טען בתגובה כי רוב נכסיו נמצאים בחו"ל ושווים עשרות מיליוני דולרים, ולכן לא ניתן לומר כי הוא חדל פירעון.

הקרן טענה בדיון כי בתקופה שהבקשה לפשיטת-רגל תלויה ועומדת נגדו, ביצע רייפמן פעולות של העדפת נושים, והעביר סך של 3 מיליון דולר לבא-כוחו, עו"ד דורון אפיק, שחולקו בראשית פברואר ל-7 נושים עלומים; וכן ביצע שעבודים בימים האחרונים בהיקף של מיליוני דולרים. בתגובה טען רייפמן כי הוא מוכן לחשוף בפני בית המשפט את זהות הנושים, וכי הכספים הגיעו אליו מהלוואות מגופים שונים.

לדברי הקרן, רייפמן מודה בחוב ומאשר כי כל נכסיו מוסתרים ואינם רשומים על שמו ואי-אפשר להיפרע מהם. לטענתה, מדובר באדם שלוקח חובות בעשרות מיליוני דולרים מגופים פרטיים, בריביות של מאות אחוזים לתקופות קצרות (80% ל-200% לשנה).

תרמית בעסקה

רייפמן הודה עוד בחוב של 5.4 מיליון דולר ליגאל ג'רבי, מלווה בשוק האפור; בקבלת הלוואה בפברואר 2009 בסך של כ-3.3 מיליון דולר מקרן שעוסקת במימון; וכן בקבלת הלוואה של כ-3 מיליון דולר מחברת מימון מארה"ב.

רייפמן טען כי חובו לשלי נרקיס, מלווה בשוק האפור, עומד כיום על כ-17.5 מיליון דולר, וכי השיעבודים שנרשמו לזכות נרקיס על מניות אמבלייז היו מתוקף ההסכם שנחתם עימו לפני כשנתיים וחצי. לטענתו, ההלוואה שנטל מנרקיס נלקחה לפני כשנתיים והטענות ללקיחת הלוואות בשוק האפור ורישום השיעבודים אינן מהוות מעשה פשיטת-רגל.

רייפמן טען עוד כי CCM רימתה אותו במסגרת העסקה לרכישת מניות אמבלייז, לאחר שהסתבר כי אין בידיה כלל את המניות. לדבריו, המניות שאמור היה לרכוש ממנה (4,634,535) לא הוחזקו במועד הקובע על-ידי הברוקר מורגן סטנלי בלונדון עבור CCM, כפי שטען היום בעדותו נציג CCM, ולכן אין לו כל חוב כלפי CCM.

נציג הכנ"ר טען בדיון כי לאחר הגשת הבקשה למתן צו כינוס נגד רייפמן נרשמו שיעבודים, ואם קיים חוב - מדובר במעשה של פשיטת-רגל. עם זאת, ציין הנציג כי השאלה היא היכן מצויות המניות שלא הועברו לרייפמן בסופו של דבר.

בתוך כך, בית המשפט דן היום בבקשה הנוספת לפשיט- רגל שהגישה נגד רייפמן חברת רוקמור בטענה לחוב של 2 מיליון דולר, הנובע מהסכם אופציה לרכישת מניות ממנה. השופטת ורדה אלשיך דחתה את החלטתה למועד אחר. (פש"ר 3000/08, 1240/09).