הכנ"ר: אלי רייפמן ביצע מעשה פשיטת-רגל כששיעבד את מניותיו לשלי נרקיס

למרות שחובו בסך 2 מיליון דולר לחברת ההשקעות הניו-יורקית Rockmore Investment Master אינו שנוי במחלוקת - הכנ"ר סבור כי רייפמן העדיף לנסות ולפרוע את חובותיו לנושים מאוחרים יותר, ובהם שלי נרקיס

בדרך לפשיטת-רגל? כונס הנכסים הרשמי סבור כי מייסד אמבלייז , אלי רייפמן, ביצע "מעשה פשיטת-רגל" - בכך שלמרות שחובו בסך 2 מיליון דולר לחברת ההשקעות הניו-יורקית Rockmore Investment Master אינו שנוי במחלוקת, הוא העדיף לנסות ולפרוע את חובותיו לנושים מאוחרים יותר - ובהם שלי נרקיס, לו שיעבד את מניותיו באמבלייז.

עם זאת, הכנ"ר סבור כי אין להיענות לבקשת רוקמור ולמנות לרייפמן כונס נכסים זמני, משום שלא הוכיחה את הנזק שייגרם לה כתוצאה מהמתנה לדיון ביום ג' הבא בבקשתה למנות לו כונס קבוע.

הכנ"ר אינו מתנגד לשני צווים פחות דרסטיים: איסור דיספוזיציה (שינוי בעלות) על כלל נכסיו של רייפמן (ולא רק על מניותיו באמבלייז), וכן צו המסמיך את רוקמור לבצע רישום של נכסיו של רייפמן, על סמך הצהרותיו וחקירה שהיא תערוך. זאת, נוכח טענתו כי יש לו נכסים רבים שישמשו לפירעון חובותיו, הגם שחלקם אינם רשומים על שמו.

חוב חלוט

רוקמור טענה, באמצעות עו"ד גד מינא, כי חתמה עם רייפמן על הסכם השקעה בחברת Sapiens שלו, שלפיו היא תרכוש מניות של החברה (כדי להזרים אליה כסף). היא "ביטחה" את השקעתה בהסכם המחייב את רייפמן לרכוש ממנה את המניות בחזרה, בכל מועד שתדרוש, תמורת 3 דולר למניה. לפני כשנה היא דרשה מרייפמן לרכוש ממנה את המניות, אך הוא לא עשה כן עד היום, למרות שהודה בהסכם ובחוב.

רייפמן טען, באמצעות עו"ד שלמה ארדמן, להטעיה ותרמית מצד רוקמור, כשלדבריו מועד מימוש החוזה הוא רק כעבור 18 חודשים (נובמבר 2008), הגם שאין לכך זכר בהסכם הכתוב.

הכנ"ר טוען בתגובה שהגיש באמצעות עו"ד פני יעקובוביץ', כי תמוה מדוע רייפמן לא העלה את טענתו בעניין מועד מימוש החוזה, כאשר רוקמור דרשה ממנו לרכוש את המניות בחזרה (ינואר 08'). כן טוען הכנ"ר כי טענת רייפמן "אינה מחזיקה מים", משום שחתם עם רוקמור על הסכמי פשרה מאוחרים, בהם הכיר באופן התנהגותו בחוב הנובע מהסכם מימוש המניות.

לכן, לדברי הכנ"ר, "המחלוקת שרייפמן מנסה לעורר בדבר עצם קיומו של החוב הינה מחלוקת שאינה בתום-לב ואינה כנה". הכנ"ר סבור לפיכך כי בידי רוקמור חוב חלוט שאינו שנוי במחלוקת.

כאמור, נוכח ניסיון רייפמן לפרוע חובות לנושים מאוחרים יותר מרוקמור, מתקיים, לדברי הכנ"ר, גם התנאי שרייפמן "עשה מעשה פשיטת-רגל". אולם לדעתו, לא הוכח התנאי הנוסף למינוי כונס זמני, והוא - שייגרם לרוקמור נזק אם תמתין להחלטת בית המשפט בעניין מינוי כונס הקבוע.

היום (ד') צפויה להתקיים בלונדון ההצבעה הגורלית באסיפה הכללית של אמבלייז, על החלפת הדירקטוריון. כזכור, רייפמן ייפה את כוחו של שלי נרקיס להצביע במניותיו (15.3%), ותוצאות ההצבעה עשויות להכריע את מאבק השליטה המתנהל בחברה. (פש"ר 1240/09).