מכרז הפרסום של שירותי בריאות כללית יתמקד במקצועיות המשרדים

בניגוד למכרזי פרסום אחרים, ההצעה המסחרית במכרז הכללית מהווה רק 40% מהשקלול לזכייה, לעומת 60% למקצועיות של משרד הפרסום ; היקף התקציב של הכללית ב-2008 עמד על 14 מיליון שקל

שירותי בריאות כללית תבחר את משרד הפרסום שלה בעיקר על סמך בחינת מקצועיות. ל"גלובס" נודע כי הניקוד של המשרדים שהשתתפו במכרז הפרסום התחלק בצורה הבאה: 40% להצעה המסחרית ו-60% לבחינת המקצועיות. בכך מותירה שירותי בריאות כללית לעצמה מרחב תמרון רב בנוגע לבחירת הזוכה.

תקציב הפרסום של שירותי בריאות כללית התנהל ב-5 השנים האחרונות בעיקר במשרד הפרסום ראובני-פרידן, וחלק קטן ממנו במשרד הפרסום מקאן-אריקסון. התקציב הנלווה מותג הויטמינים "דרך חיים" טופל בשלמור-אבנון-עמיחי.

המכרז הנוכחי מכוון כולו למשרדי הפרסום הגדולים. הקופה פנתה במכתב ל-10 המשרדים הגדולים והזמינה אותם לרכוש את מסמכי המכרז. מסמכי המכרז עצמם אינם קובעים תנאי סף להשתתפות בו.

המועד האחרון להגשת הצעות למכרז הוא ב-20 לאפריל, וחלק מהמשרדים עדיין שוקלים אם בכוונתם להשתתף במכרז.

יצויין כי מבין 10 המשרדים הגדולים ישנם 3 משרדים שאינם יכולים להשתתף, מאחר שהם מטפלים בתקציבים מנוגדי אינטרסים: באומן-בר-ריבנאי, המטפל בתקציב קופת-חולים מכבי; גליקמן-נטלר-סמסונוב, המטפל בתקציב קופת חולים לאומית; ו-JWT המטפל בקופת-חולים מאוחדת.

עוד יצויין כי מבין 4 קופות-החולים, שירותי בריאות כללית היא המפרסמת הגדולה ביותר. מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף התקציב של הקופה ב-2008 עמד על 14 מיליון שקל.

הפרסום של החברה בשנים האחרונות מתמקד בדמות האייקון המאויר "חמודי", שמשמש למעשה כפרזנטור של שרותי בריאות כללית.