וואלה מגדילה אחזקותיה ברשת החברתית "מקושרים" ל-70% לפי שווי של 12.5 מיליון שקל

תשלם למייסדי "מקושרים" 4.5 מיליון שקל במזומן עבור 36% נוספים ממניותיהם ; המייסדים יהיו זכאים לבונוסים תלויי-יעדים בשווי מירבי של 1.5 מיליון שקל ; וואלה תקבלו אופציה לרכישת יתרת הבעלות תמורת 2 מיליון שקל

חברת האינטרנט הישראלית וואלה הודיעה הבוקר (ד') על הגדלת החזקתה ברשת החברתית "מקושרים" ל-70%, לפי שווי חברה של 12.5 מיליון שקל. וואלה תשלם למייסדי הרשת החברתית 4.5 מיליון שקל במזומן עבור 36% נוספים ממניותיהם.

וואלה תקבל תקבל אופציה לרכישת יתרת הבעלות תמורת 2 מיליון שקל נוספים. מייסדי "מקושרים" - גיא כהן, שחר בר-דוד וויקי גלאהם - יהיו זכאים לבונוסים תלויי-יעדים בשווי מירבי של 1.5 מיליון שקל. מייסדי "מקושרים" ימשיכו לשמש בתפקידיהם השונים בחברה, בשיתוף-פעולה עם ליאור פרומר, מייסד אתר המכירות המקוונות זאפ, שמונה למנכ"ל "מקושרים".

"מקושרים" יוצגו בעסקה בידי עורכי הדין עו"ד רועי אבנרי ועו"ד ליאור דוידוביץ ממשרד זיסמן, אהרוני, גייר ועדי קפלן ושות'. וואלה יוצגה בידי עורכי הדין מאיה אלישיך קפלן ותומר מלין. העסקה מתבצעת לאחר שבאוגוסט 2008 רכשה וואלה! 100% מחברת לילה בא, שהחזיקה בכ-34% ממניות מקושרים, תמורת 4.55 מליון שקל.

"מקושרים" עלתה לרשת בתחילת 2005. לפי הודעת וואלה מהיום, מספר הגולשים (Unique Users) והדפים הנצפים (Page Views) של רשת חברתית זו מציבים אותה בעשירייה הפותחת של האתרים המובילים בישראל. לפי וואלה, למקושרים כמעט מיליון משתמשים רשומים, 1.3 מיליון גולשים ייחודיים בחודש וכ-500 מיליון דפים נצפים מידי חודש.

מנכ"ל וואלה, אילן ישועה: "רשתות חברתיות הפכו בשנים האחרונות לאחד מאמצעי התקשורת החשובים באינטרנט לצד מייל ותוכנות מסרים מיידיים. גולשים צעירים ומבוגרים כאחד מבלים חלק ניכר מזמנם ברשתות החברתיות, ולגבי רבים הרשת החברתית היא גם שער הכניסה שלהם לאינטרנט. הרכישה תאפשר לוואלה! ולמקושרים להציע שירותים ותכנים משופרים לגולשים ותגדיל את היכולת של קבוצת וואלה! להציע למפרסמים מגוון ייחודי ומפולח של מוצרי פרסום איכותיים".

שחר בר-דוד, ממייסדי מקושרים: "אין לנו ספק שהעוצמות של וואלה! יסייעו להמשך הצמיחה והביסוס של מקושרים כרשת החברתית של ישראל. מקושרים נמצאת במגמת צמיחה מתמדת והיא מספקת לגולשים כלי משלים לקשת השירותים שוואלה! כבר היום מציעה לגולשיה".

2008: משבר? לא בוואלה

ברבעון הרביעי של שנת 2008 חלה ירידה של 3.3% בהכנסות וואלה, ל-29.2 מיליון שקל מ-30.2 מיליון שקל ברבעון קודם. עם זאת, ייתכן שיפור בסעיף זה, כאשר וואלה מדווחת על צבר הזמנות ממפרסמים בסך של 25.6 מיליון שקל. זאת, לעומת צבר של 17.2 מיליון שקל בסוף הרבעון השלישי.

על-אף הקיטון בהכנסות, הרווח הגולמי של וואלה גדל ב-6.6%, לסך של 17.6 מיליון שקל ברבעון, הודות לשיפור בשיעורו של הרווח הגולמי, שעלה ל-60.2% משיעור של 54.2% ברבעון הקודם.

בסיכום שנתי, הכנסות וואלה גדלו ב-13%, והסתכמו ב-111.9 מיליון שקל לעומת 99.4 מיליון שקל ב-2007. הרווח הנקי צמח בכ-9% לסך של 17.4 מיליון שקל, כשברבעון הרביעי הרוויחה וואלה 5.2 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 4.5 מיליון שקל ברבעון הקודם.

לוואלה שני תחומי פעילות עיקריים - הפעלת פורטל האינטרנט ומסחר במספר זירות אלקטרוניות. בעלי המניות העיקריים בחברה הם הוצאת עיתון הארץ, המחזיקה 32.6% מהמניות, ובזק בינלאומי המחזיקה 34.2%.

בשנת 2008 נכנסה וואלה לתחום הרשתות החברתיות, כאשר רכשה 34% מאתר "מקושרים", ובמקביל המיזם שלה עם YES, להכנסת תכני פרסום בקטעי וידאו, תופס תאוצה. לוואלה יש גם הסכם גם עם מפעילת תוכנת המסרים המיידיים ICQ.