רשת CBS: ישראל תקפה שיירת משאיות בסודן במהלך מבצע "עופרת יצוקה"

רשת הטלוויזיה מדווחת כי המשאיות הובילו נשק שיועד לארגון החמאס ; ע"פ הדיווח, במהלך התקיפה נהרגו 39 בני אדם וכל 17 המשאיות הושמדו ; שר התחבורה של סודן צוטט כשהוא מתאר את התקיפה, אך טרם יצאה התייחסות רשמית

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

האם ישראל תקפה במדינת אויב? רשת CBS מדווחת כי בזמן הלחימה שהתנהלה במסגרת מבצע עופרת יצוקה בינואר האחרון, חיל האוויר הישראלי תקף גם בסודן שנמצאת הרחק מגבול ישראל עזה.

לפי הדיווח, מקורות אמריקניים סיפרו שבמהלך הלחימה בעזה, מטוסים של צה"ל הפציצו שיירת משאיות שעשתה את דרכה אל הגבול עם מצרים. המשאיות נשאו נשק ותחמושת שהיו מיועדים להגיע לידי חמאס דרך הגבול עם מצרים.

"המודיעין הישראלי חשף את התחמושת שהובילו 17 משאיות מסודן בדרכן צפונה, לגבול עם מצרים, במטרה להעביר את ציוד הלחימה לידי כוחות החמאס שנלחמו באותו זמן בצבא הישראלי בעזה", סיפר המקור לסי בי אס. "מטוסי חיל האוויר תקפו את השיירה".

עוד נמסר כי במהלך התקיפה נהרגו 39 בני אדם וכל 17 המשאיות הושמדו. בסודן לא ממהרים להאשים או להודות בעצם התקיפה. אך עם זאת, שר התחבורה של סודן, מברוק מובארק סלים, צוטט כשהוא מתאר תקיפה שביצעה "מעצמה גדול נגד שיירת משאיות קטנה, אשר בעקבותיה נשרפו כול האנשים שהיו על המשאיות". הוא הוסיף שבתקיפה נהרגו גם סודאנים וגם אתיופים.

כידוע רפובליקת סודן נחשבת למדינת אויב, ואינה מקיימת קשרים דיפלומטים עם מדינת ישראל. בלשכת ראש הממשלה ובדובר צה"ל סירבו להכחיש או לאשר את הידיעה עד לרגע זה.