עם הלימות הון של 12.3%, הגבוהה במערכת הבנקאית, ברבר-צדיק, מנכ"ל הבינלאומי בטוחה: "לא חושבת שיהיה בנק בישראל שיתמוטט"

(עדכון) הבנק הבינלאומי הפסיד 80 מיליון שקל ברבעון ורווחיו השנתיים ירדו ב-72.6% ל-161 מיליון שקל, בהתאם לאזהרת הרווח השניה ; על מפעל עוף העמק שהבנק הוא המלווה העיקרי שלו: "נעשים שם תהליכים שהבנק שותף להם, הוא לא פועל נגדם"

בעיצומו של בוקר רווי דו"חות כספיים, דיווח הבנק הבינלאומי על תוצאותיו ברבעון האחרון של 2008 ובשנה כולה. הבנק סיים את השנה ברווח נקי של 161 מיליון שקל.

תשואת הרווח מפעולות רגילות ביחס להון העצמי עמדה ב-2008 על 2.9%, בהשוואה ל-11.5% בשנת 2007.

לפני שבוע בדיוק פירסם הבנק אזהרת רווח שנייה, והעריך כי סיכם הפסד של 80 מיליון שקל ברבעון הרביעי - כפול מכפי שהעריך באזהרה הקודמת. ואכן, זהו הסכום המדוייק שעליו דיווח היום הבנק.

יחס הלימות הון השנתי של הבנק עמד על 12.3%. ההפרשה לחובות מסופקים הסתכמה ב-2008 ב-238 מיליון שקל.

סמדר ברבר צדיק, מנכ"לית הבנק, אמרה: "אני לא חושבת שיהיה בנק בישראל שיתמוטט. המערכת הבנקאית יציבה, ובישראל עוסקת בבנקאות סטנדרטית - בעיקר בפקדונתו וכו'".

על מפעל עוף העמק, שהבנק הוא המלווה העיקרי שלו, אמרה: "אני לא יכולה לדבר על לקוח. נעשים שם תהליכים שהבנק שותף להם, הוא לא פועל נגדם".

ז'אק אלעד, יו"ר הבנק אמר: "אנחנו כל יום לומדים על עומקו של המשבר. מה שרואים זה נחישות הולכת וגוברת לטפל במשבר הזה. אתה מקבל את תהחושה שבסופו של דבר לא יתנו לזה לגלוש. השיהוי הוא בגלל שכל יום מגלים משהו חדש שמחייב טיפול. אנחנו בהחלט נראה מצב שבסוף נמפה את המצב ולא ניתן לגלוש מעבר לנדרש".

"בעלי המניות מצפים שנתנהג בצורה רציונלית. הדרך לתגמל היא או להשקיע אותו פנימה או לחלק דיבידנדים. אנחנו חיים בקונטקסט שבו הלימות ההון היא דבר מקודש מעל הכל ולכן ההחלטה נעשית בהתאם".

"אנחנו לא בוחנים אפשרות לרכוש פעילויות בנקאות בחו"ל. הפעילות שלנו בחו"ל, אנו מאמינים, היא זרוע ארוכה שנועדה לשרת את הלקוחות הישראליים שלנו בחו"ל. אנו לא רואים שום סיבה להשקיע במדינות שאנחנו לא מכירים - לא באוקראינה ולא ברומניה" - (יצוין כי הנציגות של הבנק בניו-יורק שקלה בעבר לפתוח נציגות בטורקיה).