שכר מנהלי פועלים שוקי הון נחשף: 962 אלף שקל למנכ"ל ניר ברונשטיין

ברונשטיין, המכהן בתפקידו מזה שש שנים, קיבל שכר של 2 מיליון שקל ומענק של 9.5 מיליון שקל על רקע עליית הערך של פועלים שוקי הון

נדירים הם המקרים בהם חברה ציבורית נאלצת לחשוף שכר של מנכ"לים של חברות בת פרטיות, לאור רמתו הגבוהה. כך היה במקרה של ראובן בן מנחם, מנכ"ל פאנדטק , שעלות שכרו נחשפה בדו"חות כלל תעשיות והשקעות , ואילו היום הגיע תורם של בכירי פועלים שוקי הון, זרוע הבנקאות להשקעות של בנק הפועלים , הפועלת בתחומים של גיוסי הון והנפקות לחברות ישראליות, השקעות וניהול, פרייבט אקוויטי, קרנות הון סיכון, ייזום וייעוץ לתהליכי מיזוג ורכישות, מימון פרויקטים, וגם גיוסים פרטיים.

מדו"ח בנק הפועלים עולה כי עלות שכרו של ניר ברונשטיין, מנכ"ל החברה מזה שש שנים, עמדה על 11.5 מיליון שקל או 962 אלף שקל בחודש - עלות שלא רק הזניקה אותו למקום הראשון בדירוג מקבלי השכר של בנק הפועלים כי אם העניקה לו את המקום החמישי בדירוג "ליגת העל" של "גלובס".

שכר חודשי של 114 אלף ש' צמוד מדד

עלות שכרו של ברונשטיין כללה שכר בסיס של 2 מיליון שקל ומענק בשווי 9.5 מיליון שקל. לפי ההסכם העסקתו, ברונשטיין מקבל שכר חודשי של 114 אלף שקל צמוד מדד (כיום עומד הסכום על 126 אלף שקל), וסכום קבוע של עשרת אלפים שקלים בגין החזקת רכב. ברונשטיין, אגב, מעניק את שירותיו לפועלים שוקי הון דרך חברה בבעלותו.

המענק שקיבל ברונשטיין אשתקד הוא לא בגין שנת 2008 כי אם בגין השנים 2006 וגם 2007, וזה מבוסס על עליית הערך של החברה שנקבעה לפי מתודולוגיה שהוכנה בידי ארנסט אנד יאנג. עליית הערך, בהתאם לחישובי פועלים שוקי הון ובהתבסס על המתודולוגיה, נקבעה על 149.3 מיליון שקל. וכך, סכום המענק היווה 10% מעליית הערך לכל אחת מהשנים שנקבעו, בהפחתת סכומים שנקבעו ובתוספת הפרשי הצמדה וריבית שנתית של 4%. לפי הדו"ח, המענק של ברונשטיין היווה 65% מכלל המענקים ששולמו לבכירי פועלים שוקי הון (14.7 מיליון שקל).

אך לא רק ברונשטיין נכנס לרשימה של בנק הפועלים. אמיר אביב, הסמנכ"ל של ברונשטיין, קיבל שכר בעלות כוללת של 3.6 מיליון שקל, 454 אלף שקל כשכר בסיס והרוב - 2.9 מיליון שקל - כמענק לפי המתכונת שציינו לעיל. בחלוקה חודשית, מדובר על עלות שכר של 297 אלף שקל. שכרו החודשי ברוטו של אביב, אם במקרה אתם מתעניינים, הוא "רק" 38 אלף שקל.