ביידן למפגינים נגד פסגת ה-G20: "תנו לנו צ'אנס לטפל במשבר"

[למדור שוקי עולם] סגן נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, אמר שהוא מקווה שהמפגינים יתנו לפוליטיקאים סיכוי: "אני מקווה שנוכל להבהיר להם שאנחנו הולכים לצאת מהפסגה הזו עם כמה הצעות קונקרטיות"

סגן נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, קרא למפגינים נגד דיוני 20G בלונדון לתת לממשלות הזדמנות לטפל במשבר הכלכלי, על רקע ההפגנות שנערכו בשבת בלונדון, בגרמניה, בצרפת ובאיטליה.

המיליארדר האמריקני ג'ורג' סורוס אמר בראיון לבי.בי.סי שפסגת המנהיגים של מדינות 20G היא בבחינת "להיות או לחדול" לכלכלה העולמית. "אם הם לא יעשו משהו בשביל העולם המתפתח, תהיה קריסה רצינית בחלק זה של העולם".

במסיבת עיתונאים בווינה דל מאר בצ'ילה אמר ביידן שהוא מקווה שהמפגינים יתנו לפוליטיקאים סיכוי. "אני מקווה שנוכל להבהיר להם שאנחנו הולכים לצאת מהפסגה הזו עם כמה הצעות קונקרטיות", אמר סגן הנשיא האמריקני.

ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, אמר שהוא מבין מדוע אנשים מפגינים בבריטניה. "אנחנו נגיב לכך בהצעות שיסייעו ליצור מקומות עבודה, לעודד עסקים ולהניע מחדש את הכלכלה".

אך נשיא ברזיל, לואיז אינסיו לולה דה סילבה, אמר במפגש המנהיגים האזורי בצ'ילה ש"כולם סובלים מחוסר האחריות של אלו שהפכו את הכלכלה עולמית לקזינו ענקי". לולה הוסיף כי ברזיל "דוחה את האמונה העיוורת בשווקים".

בברלין צעדו אתמול אלפי מפגינים ברחובות העיר בקריאות: "אנחנו לא נשלם על המשבר שלכם", שכוונו למנהיגי 20G. הפגנה נוספת התקיימה בפרנקפורט. ברומא השתתפו כמה אלפי מפגינים בצעדת מחאה. בפריז השליכו כ-400 מפגינים חול בכניסה לבניין הבורסה, במיצג שנועד להמחיש מקלט מס באי אקזוטי.

שירות רויטרס