"ניקוי אורוות" בחברת שילוט החוצות מקסימדיה: המנכ"ל שי קידר פוטר

את מקומו יתפוס ג'ייסון גליק, שותף ב"כנען פרסום בתנועה" שרכשה באחרונה את מניות החברה ; רונן שמיר, מי שכיהן כסמנכ"ל מקסימדיה, התפטר בעקבות פיטוריו של קידר

בכנען פרסום בתנועה ובקשת שלטים לא מחכים הרבה: עוד לא יבשה הדיו על הסכם הרכישה של מקסימדיה מידי פולאר תקשורת , וכבר מתחילים בחברה ב"ניקוי אורוות": ל"גלובס" נודע כי בעלי המניות החדשים במקסימדיה הודיעו היום (ב') למנכ"ל שי קידר כי הוא מפוטר מתפקידו. את מקומו אמור לתפוס ג'ייסון גליק - שותף בכנען פרסום בתנועה,

עוד נודע כי רונן שמיר, מי שכיהן כסמנכ"ל מקסימדיה, התפטר בעקבות פיטוריו של קידר.

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", לאחרונה נרכשו מניות מקסימדיה על-ידי כנען פרסום בתנועה, שחברה לקשת שלטים. מהדיווח שמסרה פולאר לבורסה עולה כי היקף המכירה עומד על 8 מיליון שקל. 4.5 מיליון שקל יועברו לפולאר תקשורת מיד עם חתימת ההסכם, מיליון שקל ישולמו לחברה לאחר חצי שנה, מיליון שקל נוספים ישולמו לאחר שנה מיום חתימת ההסכם, ואילו 1.5 מיליון שקל נוספים מותנים בהכנסות חברת מקסימדיה וישולמו לפולאר תוך 3 שנים. עוד צויין בדיווח כי הרוכשות יקחו על עצמן ערבויות שהועמדו לטובת מקסימדיה בסכום של עד 3.8 מיליון שקל.

שי קידר מונה למנכ"ל מקסימדיה ב-2008, כאשר רוני הראל - המנכ"ל הקודם ששימש בתפקיד כשנתיים מרגע מכירת מניות פולאר לתאגיד מיוז העולמי - פרש מתפקידו ופינה את המקום לקידר, ששימש עד אז סמנכ"ל הכספים של החברה.

קידר סגר אז 17 שנות פעילות במקסימדיה, אשר בשנים האחרונות עברה טלטלות לא פשוטות. שנה קודם למינויו של קידר למנכ"ל השתנתה הבעלות על מקסימדיה, כשפולאר מכרה 67% ממניות החברה ל-NEWS OUT OF HOME BV מקבוצת ניוז קורפ שבשליטת רופרט מרדוק, תמורת 4 מיליון דולר. על-פי ההסכם קיבלה ניוז אופציה לרכוש את יתרת החזקות פולאר במקסימדיה (33%) תוך שנתיים ממועד סגירת העסקה, בתמורה לתשלום של 1.5 מיליון דולר.

מאז מינויו של קידר הממשיכה תקופה ארוכה של תהפוכות וטלטלות במקסימדיה, שתחילתן בשינויים פרסונליים, המשכן בשינויים שיווקיים, שינויים בבעלי המניות ובהמשך מכירה כוללת. כמו כל ענף שילוט החוצות נפגעה מקסימדיה בשנים האחרונות קשות בכל הקשור בהכנסות מפרסום. לאור ההרעה בשוק והתדרדרות במצבה של מקסימדיה נעשו בחברה שינויים פרסונליים, במסגרתם הודח מנכ"ל החברה, אבי לנט, ובמקומו מונה רוני הראל שהוחלף כאמור על-ידי קידר.

ואולם, המצב במקסימדיה לא השתפר באופן משמעותי, והחברה הוגדרה "על המדף" במשך תקופה ארוכה. בחודשים האחרונים פנתה חברת פולאר למספר גורמים בארץ ובחו"ל בבקשה להגיש הצעת רכישה למניות מקסימדיה. בין הגורמים אליהם פנתה פולאר נמנים איזי קירש, בעלי פריים מדיה הדרום אפריקאית, המחזיק בין היתר בבעלות על חברת השילוט כנען; רמי שביט, בעלי המשביר החדש לצרכן; וגורם מדיה בחו"ל שעדיין איננו פעיל בישראל. פנייה נעשתה גם למספר חברות שילוט מקומיות, בהן רפיד ויז'ן וברעם פרסום מקורי.

עם זאת, במשך תקופה מסוימת, ולמרות שחלק מהגורמים אליהם פנתה פולאר הגישו הצעות רכש, היתה פולאר מנועה מלבצע עסקה כלשהי, שכן עמד כנגדה צו מניעה ארעי האוסר עליה ועל ניוז אאוטדור להעביר את המניות לצד שלישי. הצו ניתן לבקשת איש העסקים אלי עזור, אשר הגיע לפני מספר שבועות להסכם עם ניוז אאוטדור על רכישת מניות מקסימדיה. הסיפור שגורמים בענף מתארים אותו כ"מוזר במיוחד" החל לאחר שעזור החליט לרכוש את מניות מקסימדיה שעמדה למכירה תקופה ארוכה.

על-פי ההערכות בשוק, עזור אמור היה לקבל את החברה במחיר נמוך מאוד - לאור זה שלא נמצא עד עתה קונה. עם זאת, הוא לא ידע - וכפי הנראה בעת הסכם הרכישה לא הובהר לו - כי לפולאר, המחזיקה בשליש מהמניות, יש זכות סירוב ראשונה על המניות. יש להניח כי בפולאר הניחו כי ייתכן שיוכלו לקבל על המניות מחיר טוב מזה שהציע עזור, והחברה הפעילה את זכות הסירוב שלה והחלה במקביל לחפש קונה אחר. עזור פנה לבית משפט בבקשה לקבל צו מניעה שימנע מניוז אאוטדור להעביר את מניותיה לפולאר, אך בבית המשפט נטען כי המהלך כבר התבצע, ולכן הוצא צו מניעה ארעי שקבע כי המניות לא יועברו לצד שלישי.

לאחרונה ביטל בית המשפט את הצו וקבע כי מרקעי תקשורת לא הניחה תשתית ראייתית מינימלית לטענה כי פולאר היתה שותפה סמויה למשא-ומתן והתנהלותה נגועה בחוסר תום-לב.

חברת מקסימדיה עוסקת ב-3 תחומים עיקריים: ריהוט רחוב - שהוא החלק הגדול בפעילותה, בילבורדס ושלטי ענק. בשנה האחרונה איבדה החברה זיכיונות משמעותיים לפרסום - שהמרכזי בהם הוא מכרז שילוט החוצות בתל-אביב, בו זכתה החברה הצרפתית ג'י סי דקו מצרפת. המכרז גבה מיידית מחיר מהחברה, שנאלצה לפטר כ-25 עובדים.

כאמור, לאחרונה נרכשה מקסימדיה על-ידי כנען פרסום בתנועה, באמצעות תאגיד המדיה הדרום אפריקאי פריים מדיה (Prime Media), שחברה לקשת שלטים.