חברת נגבטק לא מצאה קונה - וביהמ"ש הוציא צו לפירוקה

בנימוקי בקשת הפירוק נאמר כי החברה חדלת פירעון, זאת לאחר שהליך מכירתה כעסק חי במסגרת צו הקפאת ההליכים לא צלח ; חובות החברה נאמדים בכ-135 מיליון שקל ; הקניין הרוחני של נגבטק יימכר לאפלייד מטריאלס

בית המשפט המחוזי בתל-אביב הוציא היום (ב') צו לפירוק חברת נגבטק, לבקשת עו"ד אבנר כהן, הנאמן בהקפאת ההליכים, וכן למינויו של עו"ד כהן לתפקיד מנהל מיוחד.

בנימוקי בקשת הפירוק נאמר כי החברה חדלת פירעון, זאת לאחר שהליך מכירתה כעסק חי במסגרת צו הקפאת ההליכים לא צלח. עוד נאמר כי חובות החברה נאמדים בכ-135 מיליון שקל והיא אינה מסוגלת לעמוד בתשלום התחייבויותיה.

לדברי הנאמן, ההצעות שנתקבלו על-ידו היו לרכישת נכסי הקניין הרוחני של החברה ולא היתה כל הצעה לרכישת החברה כעסק חי ולהשקעה בה, ועל כן לא הייתה הצדקה להמשך מתן צו הקפאת ההליכים - מאחר שאת מכירת נכסי הקניין הרוחני ניתן להשלים במסגרת הפירוק.

נגבטק נוסדה ב-1991 והתמחתה בפיתוח, ייצור ושיווק מערכות ששימשו יצרני מוליכים למחצה לזיהוי פגמים בתהליך ולשיפור תפוקות הייצור, תוך חיסכון בעלויות. לבקשת החברה ניתן כנגדה צו הקפאת הליכים בראשית נובמבר 2008.

את הקניין הרוחני של החברה צפויה לרכוש חברת אפלייד מטריאלס , שמפתחת ציוד לייצור שבבים, שמיקומה לא רחוק מנגבטק בפארק המדע ברחובות. אפלייד, שבחנה את הטכנולוגיה של נגבטק, הציעה כ-2.5 מיליון דולר עבור הקניין הרוחני. פעילות נגבטק משתלבת בתחום העיסוק של אפלייד ישראל - הבקרה והדיאגנוסטיקה של ייצור השבבים. (פש"ר 1026/09).