לראשונה: 3,500 תלמידים מן המגזר הערבי ישתתפו בכנס סביבתי בנושא המים

הכנס הוא שיאו של תהליך למידה בנושא זה לתלמידי כיתות ה'-ו' ביישובים הערביים, אשר החל לפני מספר חודשים בשיתוף משרד החינוך והחברה להגנת הטבע

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

גם המגזר הערבי נרתם להגנה על הסביבה: היום (ג') מתקיים ברמת הנדיב שבכרמל כנס חינוכי ענק וראשון מסוגו לתלמידי המגזר הערבי, בנושא שמירה על מים ואיכות הסביבה, על רקע משבר המים ההולך ומחריף.

3,500 תלמידי כיתות ה'-ו' מיישובים ערביים בכל רחבי הארץ יגיעו לרמת הנדיב, יסיירו בפארק הטבע, ילמדו על האיזון העדין המתקיים בין האדם לסביבתו, על שימושי המים לאורך תקופות התיישבות השונות ברמת הנדיב ועל חשיבות המים לצומח ולבעלי החיים. התלמידים ילמדו את התכנים ממוריהם, אשר עברו בשבוע שעבר הכנה מיוחדת בשטח פארק הטבע ובאמצעות האתר החינוכי של רמת הנדיב. לאחר שיסיירו גם בנחלים באזור, תתקיים עצרת מרכזית בחורשת אורנים גדולה שתכלול פעילויות מוסיקליות בכלי נגינה מחומרי ממוחזרים וריקודים.

הכנס הוא שיאו של תהליך למידה בנושא זה לתלמידי כיתות ה'-ו' ביישובים הערביים, אשר החל לפני מספר חודשים בשיתוף משרד החינוך והחברה להגנת הטבע. הכנס מאורגן על-ידי אגף החינוך ברמת הנדיב וסניף קלנסואה של החברה להגנת הטבע, והתלמידים שישתתפו בו יגיעו לרמת הנדיב מסכנין, שעב, דיר אל אסד, נצרת, עכו, טייבה, כפר קאסם, רהט, קסר אלסר ויישובים ערביים נוספים.

"כנס בסדר גודל שכזה הוא נקודת ציון חשובה בהגברת המודעות והמחויבות לשמורה על הסביבה", אומר הוגו יאן-טראגו, מנכ"ל רמת הנדיב. "אנו שמחים לשתף כל גורם בידע, בניסיון ובתוכניות החינוכיות שצברנו והכנו בשנים האחרונות, ומקווים לקיימו גם בשנים הבאות", הוסיף.

"התמודדות עם משבר המים העולמי והלאומי דורשת מאמץ משולב של כלל האוכלוסייה על גווניה ומגזריה השונים", אומרת ד"ר סלעית רון, מנהלת אגף החינוך ברמת הנדיב. "אנו מאמינים כי המפתח לשינוי הוא בחינוך, ואנו מקווים שהתלמידים שיגיעו לכנס יהפכו בעתיד לשגרירים לנושאי מים וסביבה במקומות מהם הם מגיעים".