החברה לישראל והחברות בקבוצה יממנו ב-500 אלף ש' את הפקת סרט התגובה ל"שיטת השקשוקה"

כך עולה מהערה בדו"חות הכספיים של החברה שפורסמו היום ; החברה מציינת כי חלקה הישיר במימון הסרט לא יעלה על 25% או על 180 אלף שקל לכל חברה בקבוצה ; החברה: "זו דרכן להתגונן מפני הפגיעה בהן"

מדו"חות החברה לישראל המתפרסמים היום (ג') עולה כי החברות הבנות של החברה יממנו את סרט התגובה לסרטו של מיקי רוזנטל "שיטת השקשוקה".

החברה דיווחה הבוקר כי עלותו של הסרט תסתכם בחצי מיליון שקל, שבהם יחלקו באופן שווה חברות הקבוצה. החברה מציינת כי חלקה לא יעלה על 25% או על 180 אלף שקל לכל חברה בקבוצה.

החברה אף הודיעה כי ההתקשרות הנ"ל "אינה עולה לגדרי עסקה חריגה כמשמעותה בחוק החברות".

מהחברה עצמה נמסר: "סרט התגובה לשיטת השקשוקה חושף את המניפולציות ועיוותי העובדות שהביאו להטעיית הציבור והסתתו נגד החברה לישראל. היות שסרטו של רוזנטל עוסק בחלקו הגדול בביקורת על החברה לישראל והחברות הבנות בה - כי"ל צים ובז"ן - זו דרכן להתגונן מפני הפגיעה בהן".

החברה סיכמה את שנת 2008 בשורה העליונה עם זינוק של 81.5% במכירות שהסתכמו בכ-19 מיליארד דולר, לעומת הכנסות של 10.91 מיליארד דולר ב-2007. בשורת הרווח השנתי רשמה החברה זינוק ל-320 מיליון דולר, לעומת רווח ב-2007 שהסתכם ב-113 מיליון דולר. הרווח למניה הסתכם ב-2008 ב-41.96 דולר למניה. ברבעון הרביעי עברה החברה להפסד של 369 מיליון דולר.

כזכור, לאחר שערוץ 1 הרים את הכפפה שאחרים סירבו להרים והחליט לשדר את הסרט "שיטת השקשוקה" של מיקי רוזנטל על האחים עופר - נודע כי המפיק שי נשר מכין עבור משפחת עופר סרט תגובה ל"שיטת השקשוקה". מדובר בסרט תיעודי בו יוצגו פרטים המפריכים את טענות רוזנטל בסרטו.

מדוברות החברה לישראל נמסר בזמנו, כי "בהזדמנויות שונות אומר רוזנטל כי משפחת עופר מנסה למנוע את הקרנת הסרט ברשתות הטלוויזיה. הטענה הזו יותר מתמוהה, נוכח העובדה שכבר לפני מספר חודשים הודיעו נציגי המשפחה לערוץ 1 כי לא יפעלו למניעת הקרנת הסרט, וכל זאת בתנאי שתתאפשר להם זכות התגובה ההולמת לטענות המושמעות בסרט. עם השלמת הסרט הוא יועמד לרשות הציבור ולשיפוטו, ויהיה זה הציבור שיחליט אם 'שיטת השקשוקה' הוא אכן מוצר עיתונאי הוגן".