הרשות השנייה: שופרסל תצרף קטע קריינות מסייג לפרסומת בטלוויזיה

קטע הקריינות יצורף בעקבות תלונה שהגישה רבוע כחול, בה נטען כי קמפיין שופרסל דיל מטעה לכאורה את הצרכנים לגבי מחיריה ; התלונה התייחסה לקמפיין המבוסס על סקר מחירים שהתפרסם בסוף השבוע ב"מעריב"

המאבק על "הסל הזול ביותר" לפסח הגיע השנה לדיון ברשות השנייה. רשת רבוע כחול , הבעלים של מגה בול, הגישה לרשות השנייה תלונה בנוגע לפרסום של רשת שופרסל לגבי המחירים של שופרסל דיל. התלונה התייחסה לפרסום שהתבסס על סקר מחירים שהתפרסם ביום שישי האחרון ב"מעריב".

במסגרת הסקר הציגה שופרסל מחירים שלא תקפים לכאורה ברוב סניפיה - וכתוצאה מכך יצאה לכאורה זולה מהרשתות האחרות, וב-25% ממגה בול. יש לציין כי המחירים לא פורסמו בעקבות סקר מקצועי, אלא על בסיס מידע שהרשתות הנבדקות בכתבה מסרו מרצונן.

לאחר הפרסום יצאה רשת שופרסל בקמפיין, בין היתר בטלוויזיה, המציג את תוצאות הסקר. רבוע כחול פנתה בתלונה לרשות השנייה, ובמסגרתה טענה כי שופרסל מסרה מחירים הנהוגים (בעקבות מבצעים) ב-8 סניפים בלבד מתוך 38 סניפים (20%). עוד טענה רבוע כחול כי היו אי-דיוקים רבים במחירים.

בעקבות פניית רבוע כחול ביצעה הרשות השנייה בדיקה, וקבעה כי הפרסומת של שופרסל דיל עלולה להטעות את הצופה הסביר. שופרסל דיל טענה במכתב תגובה כי לא נפלו אי-דיוקים במחירים וכי אופן עריכת הסקר פורט בכתבה. למרות זאת, הרשות השנייה חייבה את שופרסל לציין בקריינות כי מדובר במחירים ל-8 סניפים בלבד.